سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش تولید 11 درصدی عسل / یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید عسل در مقایسه با پارسال 11 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 علیرضا توانا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال تولید عسل در استان اردبیل به 6 هزار و 954 تن برسد که مرغوبیت آن جهانی بوده و شهره آفاق است.

وی گفت: میزان تولید عسل در استان اردبیل در مقایسه با پارسال 11 درصد افزایش نشان می‌دهد.

توانا نظارت دقیق بر کیفیت تولید و عرضه آن را خارج از توان جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: با تاکید استاندار اردبیل تلاش می‌شود تا عسل‌های تقلبی و با آرم و مارک‌های مختلف که در کنار جاده‌ها و مناطق مختلف عرضه‌ می‌شوند، جمع‌آوری شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین به میزان تولید ماهی نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید ماهی در پایان امسال به 3 هزار و 500 تن می‌رسد.

توانا افزود: این میزان تولید در مقایسه با پارسال حدود 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: میزان تولید شیر خام در پایان امسال به 4 میلیون و 380 هزار تن می‌رسد که در این ارتباط نیز نسبت به پارسال 0.5 درصد افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص تولید گوشت مرغ در مقایسه با پارسال از افزایش 21 درصدی خبر داد و افزود: انتظار داریم تا پایان امسال میزان تولید گوشت مرغ به 23 هزار تن برسد که البته بخشی از آنها در استان و بخشی دیگر در خارج از استان عرضه می‌شود./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.