سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اخذ گواهینامه موتورسیکلت نسبت به گذشته دشوار تر شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: اخذ گواهینامه موتورسیکلت نسبت به سالهای گذشته روند جدی تر و دشوراتر داشته و آموزش در مسیر مهارت کامل به عنوان اصل مهمی برای متقاضیان اخذ گواهینامه موتور سیکلت تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، حمیدرضا جعفری در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی به طور جدی به دنبال کاهش تصادفات و ارتقا سطح آموزش ها به رانندگان موتور سیکلت است.

جعفری با بیان اینکه رانندگان متخلف موتور سیکلت نیز از آموزش رعایت قوانین بهره می گیرند، خاطرنشان کرد: رانندگانی که در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کوتاهی می کنند متخلف محسوب شده و دوره های آموزشی برای این گروه نیز تدارک دیده شده تا کاهش تصادفات ناشی از موتور سیکلت را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: افزایش پلیس در سطح شهر و جاده ها با رشد بی رویه تعداد خودروها برابری نمی کند و در واقع این رشد کمی پلیس نمی تواند به تنهایی در کاهش تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کارآمد باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی فرهنگ پذیری استفاده از ابزار را برای کنترل رانندگان و کاهش تصادفات امری ضروری دانست و ادامه داد: ابزار در کنار نیروی انسانی می تواند کمک شایانی در افزایش رعایتمندی قوانین راهنمایی و رانندگی و هم چنین کاهش سوانح ناشی از آن کند.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد دوربین های کنترل سطح شهر و جاده ها راهکار کارآمد و موثری در مسیر کاهش سوانح ناشی از عدم رعایت قوانین مقررات راهنمایی ورانندگی تلقی می شود.

جعفری تاکید کرد: بیمه به مسائل بعد از تصادفات کمک مضاعف کرده اما یکی از مهم ترین مسائل هزینه های بالایی است که به تصادفیان و آسیب دیدگان پرداخت می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: مبالغ پرداختی توسط بیمه می تواند پیش از بروز سوانح در مسیر توسعه عوامل کاهش تصادفات و سوانح موثر واقع شود.

وی برگزاری کنگره بین المللی ایمنی جاده ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد را موثر توصیف کرد و یادآور شد: این کنگره از این حیث موثر بوده که تنها به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بسنده نکرده و در حووزه آموزش و درمان بعد از تصادف نیز نگاه آموزشی و درمانی به مصدوم داشته است.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می شود/ س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.