سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رشد 30 درصدی تولید ماهی در خراسان رضوی

مدير امور شيلات و آبزيان خراسان رضوی گفت : استفاده از علم و تکنولوژی های نوین در سال جاری موجب رشد 30 درصدی توليد ماهی در استخرهای پرورشی شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد رضا مهديزاده گفت: تاکنون درسال جاری بيش 3471 تن توليد ماهي داشته ايم که نسبت به سال قبل طي فصل توليد اين رقم فقط 2376 تن بوده است.

وي گفت: در استان در حال حاضر بيش از 640 مرکز توليد ماهي داريم که از اين تعداد 14 مرکز مخصوص پرورش ماهي زينتي با توليد دو ميليون و200 هزار قطعه ماهي فعال است.

مدير امور شيلات و آبزيان خراسان رضوي با اشاره به اينکه ماهي به عنوان يک منبع سرشار از پروتئين همواره در تامين غذا مورد نياز انسان مطرح است ، گفت: رشد روز افزون جمعيت و نياز مردم به مواد غذايي سالم و با توجه به بالا رفتن سرانه مصرف آبزيان بايد با توجه به محدوده بودن منابع ابي توجه ويژه اي به آبزي پروري شود.

مهديزاده خاطرنشان کرد: دولت جهت تحقق اين امر در پرورش ماهيان گرمابي با توجه به شرايط اقليمي استان گام‌هاي موثري برداشته است.

وي گفت: افزايش توليد ماهيان در واحد سطح با استفاده ازتکنولوژي و علم روز در مراکز تکثير و پرورش ماهي به عنوان يک منبع سرشار از پروتئين همواره در تامين غذا مورد نياز انسان مطرح است.

مدير امور شيلات و آبزيان خراسان رضوي گفت:خشکسالي گرچه منابع آبي را کاهش داده اما در استان پرورش آبزيان با استفاده از علم روز با رشد 30 درصد ي مواجه است و با اين موضوع هم اکنون بهره وري 100 برابر افزايش يافته است.

وي با بیان اينکه براي اولين با در سطح استان طي دو ماه آينده طرحهاي الگويي دستگاه اکسيژن ساز و دستگاه مولد برق در سطح منابع ابي و مراکز پرورش آبزيان راه اندازي مي‌شود، افزود: به ازاي هر 5 تن ماهي يک اشتغال در سطح استان فراهم شده است/س 

برچسب ها: تولید ، ماهی ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.