سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی:

کاهش 10 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس

طبق گفته رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت مزاحمت های تلفنی اورژانس نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

دکتر غلامرضا معصومی، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر جوابگویی به متقاضیان از طریق اکوسیستم اتوماسیون صورت می گیرد که تمام شماره ها هنگام تماس در آن ثبت می شود.

وی با بیان اینکه یک سری از افراد برای سرگرمی و ایجاد مزاحمت با 115 تماس می گیرند گفت: برخی از این تماس ها با سیم کارت های اعتباری که اطلاعات شخصي دارنده آن سیم کارت در جایی ثبت نمی شود و یا از کیوسک های تلفن عمومی صورت می گیرد که این امر باعث شده که شناسایی انها غیرممکن شود.

معصومی ادامه داد: حتی تماس هایی که برخی از افراد با تلفن ثابت می گیرند هم پیگیری آنها از مراجع قانونی مشکلات اداری خاص خود را دارد که همین مسائل باعث شده به دنبال پیگیری مزاحمت ها نرویم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی خاطرنشان کرد: چند سال پیش آمار مزاحمت تلفنی برای اورژانس 30 درصد بود ولی در حال حاضر این آمار 10 درصد کاهش داشته و به 20 درصد رسیده است که این کاهش آمار به دلیل اطلاع رسانی ما بوده است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که تلفن 115 یک سامانه ضروری برای نجات بیماران بدحال و محتاج به کمک است و از عزیزان خواستاریم که از اشغال کردن بیهوده این خط جلوگیری کنند./ح
برچسب ها: اورژانس ، مزاحمت ، تلفن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.