سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ با اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم؛

پیش بینی می شود تا 13سال آینده 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیاز اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در راستای ترویج کتاب آسمانی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح پیش بینی می شود تا 13سال آینده 10میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

 

حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآنی وزیر ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان این خبر افزود: این طرح هم اکنوندر حال اجراست.

وی همچنین طرح ملی تلاوت قرآن را نیز مورد توجه قرار داد و گفت:این مهم نیز با همکاری دستگاه های اجرایی در استان ها انجام می گیرد.

محمدی قرآن کریم و توجه و استخراجو کشف اعجاز اثر گذار آن بر فرهنگ عمومی را امروز ضروری دانست و افزود: تلاش می کنیم تا این مهم را در فرهنگ عمومی سرعت بخشیم .

وی گفت: برگزاری جشنواره آیات و بهره مندی از ظرفیت هاو قابلیتهای فرهنگی، هنری،علمی و پژوهشی استان ها یکی از گام ها در تحقق این مهم است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از اجرای این طرح را آشنا کردن هنرمندان و رسانه های و فرهنگیانبا مباحث ترویج فرهنگ های قرآنی عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدی همچنینتصویب نیم درصد بودجه توسط مجلس به فعالیت های قرآنی را نیز از گام های ارزنده دانست و گفت: از بودجه سال گذشته مبلغ 200 میلیارد تومان به این مهم اختصاص یافت.

وی در خصوص اختصاص بودجه سال جاری نیز گفت: تاکنون مبلغی اختصاص نیافته است./س

برچسب ها: حافظ ، قرآن ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.