سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

خرید دستگاه رادیوتراپی/ اردبیل به قطب درمان سرطان کشور تبدیل می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به تجهیز استان به دستگاه پیشرفته رادیوتراپی شتاب دهنده خطی گفت: اردبیل به قطب درمان سرطان کشور تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، فرهاد پورفرضی در جلسه هماهنگی برنامه های دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: خرید دستگاه تشخیصی درمانی رادیوتراپی از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به استان بود که همزمان با دهه فجر محقق شد.

وی تجهیز این دستگاه را یکی از اهداف و آرزوی دیرینه استان برشمرد و افزود: در حوزه فناوری این تکنولوژی انقلابی در درمان سرطان بوده و قابلیت پرتودهی دقیق و مناسب به تومورهای متحرک و همچنین همسان سازی عملکردی با سایر دستگاهها منجمله ام آر آی، سی تی اسکن و رادیولوژی را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ارزش و تکنولوژی بالای آن تصریح کرد: این دستگاه از پیشرفته ترین دستگاههای حال حاضر دنیا است و در منطقه خاورمیانه فقط دو کشور ترکیه و ایران به آن تجهیز هستند.

به گفته وی پیش از این و در سطح مشابه این دستگاه صرفا برای آستان قدس رضوی مشهد تهیه شده بود.

پورفرضی با اشاره به مزایای این دستگاه در استان افزود: با ورود و راه اندازی رادیوتراپی در اردبیل، این استان می تواند در زمینه درمان سرطان به موفقیتهای چشمگیری دست یابد.

وی اعتبار هزینه شده برای خرید و تجهیز این دستگاه را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و متذکر شد: پس از تکمیل عملیات ساختمانی در طول شش ماهه اول سال 92 این دستگاه راه اندازی خواهد شد./ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.