سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پنجمين روز از دهه فجر و روز فناوري فضايي صورت گرفت

بازديد احمدي نژاد از نمايشگاه دستاوردهاي فضايي كشور

رئيس جمهور از نمايشگاه تازه‌ترين دستاوردها و فناوري‌هاي فضايي كشور كه به مناسبت روز فناوري فضايي در محل سالن اجلاس سران برگزار شده است، بازديد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري؛ رئيس جمهور از نمايشگاه تازه‌ترين دستاوردها و فناوري‌هاي فضايي كشور در زمينه طراحي، ساخت و اعزام ماهواره به فضا كه به مناسبت روز فناوري فضايي در محل سالن اجلاس سران برگزار شده است، بازديد كرد.

در اين مراسم همچنين از مدل مهندسي ماهواره‌اي ناهيد و مدل توسعه‌اي ماهواره زهره رونمايي شد.

مدل مهندسي ماهواره مخابراتي ناهيد در پژوهشكده سامانه‌هاي ماهواره‌اي پژوهشگاه فضايي وابسته به سازمان فضايي ايران، با اهدافي از جمله طراحي، ساخت و آزمون مكانيزم بازشوندگي صفحات خورشيدي، طراحي، توسعه و آ‌زمون بخش مخابراتي ارسال و دريافت اطلاعات در باند KU و توسعه و اجراي پروژه‌هاي مشترك چند رشته‌اي در قالب تيم‌هاي تخصصي به منظور توسعه سيستم‌هاي پيشرفته فضايي ساخته‌ شده است.

مدل توسعه‌اي مهندسي ماهواره زهره نيز براي اولين‌بار در كشور، توسط متخصصان و محققان پژوهشكده سامانه‌هاي ماهواره در پژوهشگاه فضايي وابسته به سازمان فضايي ايران طراحي و ساخته شده است و اصلي‌ترين خروجي آن روند اوليه تجميع و يكپارچه سازي ماهواره مخابراتي است.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.