سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير خارجه ايران به مسکو سفر مي‌کند

«علي اکبر صالحي»، وزير امور خارجه ايران، قرار است اواخر اين ماه براي شرکت در «دهمين کميسيون مشترک سياسي ايران و روسيه» به مسکو، پايتخت روسيه سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، نشست سالانه «شوراي بازرگاني روسيه و ايران» قرار است در روز‌هاي 11 و 12 فوريه در مسکو برگزار شود. 

وزير انرژي روسيه، « الکساندر نوواک»، نماينده کشورش در اين رخداد خواهد بود.

سفير ايران در مسکو، «رضا سجادي»، روز 14 ژانويه گفت انتظار مي‌رود «شوراي بازرگاني روسيه و ايران» بتواند در مورد گسترش معاملات و همکاري‌هاي صنعتي، حمل و نقل، انر‍ژي و کنسولي بين دو کشور مذاکراتي داشته باشد.

«شوراي بازرگاني روسيه و ايران» در سال 2006 تشکيل شد و دو کشور قرار‌داد‌هاي متعددي مبني بر گسترش همکاري‌هاي اقتصادي دو سويه در موارد مختلف مثل انرژي هسته‌اي، نفت، گاز، صنعت و جهانگردي به امضا رسانده اند. 

ايران و روسيه در زمينه‌هاي مختلف مثل امنيت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حمل و نقل با هم همکاري‌هاي نزديکي دارند. 

وزير کشور ايران، «مصطفي محمد نجار» و همتاي روس او «ولاديمير آلکسنادروويچ کولوکلتسف» روز 22 ژانويه تفاهم‌نامه اي امضا کردند که در آن بر افزايش همکاري‌هاي امنيتي ميان دو کشور تاکيد شده است. 

ايران و روسيه در ماه ژانويه 2012 تفاهم نامه اي براي گسترش همکاري در حوزه راه، حمل و نقل ريلي و هوايي و هم چنين موضوعات فني و مهندسي به امضا رساندند. 
رئيس «گروه روابط خارجي اتاق بازرگاني روسيه»، «ولاديمير پادالکو» روز دهم ژانويه گفت " مسکو به همکاري تجاري با ايران ادامه خواهد داد و هيچ مشکلي نمي‌تواند مانع پيشرفت روابط بين دو کشور بشود."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.