سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير پوردستان:

"تانک ذوالفقار" نماد ولايت‌مداري و عشق نيروي زميني ارتش به پيشرفت کشور است

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به تلاش اين نيرو در عرصه دفاعي گفت: موفقيت‌هاي خود را در اين عرصه، مرهون تلاش جوانان ارتش و فضل خدا مي‌دانيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "امير سرتيپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در مراسم رونمايي از نسل جدي تانک‌هاي "ذوالفقار" و "صمصام" با گراميداشت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب و ياد و خاطره شهدا، به توانايي کشور در حوزه زرهي و ادوات زرهي اشاره و تصريح کرد: تقويت بنيان زرهي موجب تقويت بنيان دفاعي کشور شده که در جنگ تحميلي نيز با اين امر روبرو بوده‌ايم.

وي ادامه داد: اکنون در فضاي بين‌الملل، شاهد جنگ‌هاي منطقه‌اي نيستيم و در فضاي ناهمطراز قرار داريم.

پوردستان در تشريح فضاي ناهمطراز گفت: اين امر به اين معناست که کشورها بر اساس توانايي خود در حوزه دفاعي با يکديگر رقابت مي‌کنند.

وي با بيان اين‌که کشورمان نياز به تقويت در برهه نظامي داشت، افزود: ما ناچارا مجبور بوديم خود را در اين زمينه‌ها تقويت کنيم و به اين منظور سعي کرديم توانايي خود را در اين عرصه‌ها بالا ببريم.

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به تلاش اين نيرو در عرصه دفاعي گفت: ساز و کاري که نيروي زميني اتخاذ کرد آن بود که به ارتقاي جايگاه زرهي منجر شود.

وي با اشاره به سياست بهينه‌سازي تانک ذوالفقار خاطرنشان کرد: يکي از نکاتي که در بحث زرهي داراي امنيت است آن است که نيروي زميني ارتش توان ذهني خود را براي بهينه‌سازي اين امر صرف کرد و اين نشانگر و نماد ولايت‌مداري و عشق نيروي زميني به پيشرفت کشور هستند.

پوردستان ادامه داد: با همت و تلاش نيروي زميني به جايگاه بالايي در اين امر رسيده‌ايم که از جمله خصوصيات آن مي‌توان به فناوري مساحت‌ياب و کنترل آتش پيشرفته در عرصه دفاعي اشاره کنيم که داراي قابليت دفاعي بالايي است.

وي گفت: موفقيت خود را ناشي از فضل خداوند مي‌دانيم و بايد بگوييم که نيروي زميني از همه ظرفيت‌هاي خود براي پيشرفت کشور در عرصه دفاعي استفاده مي‌کند.

امير پوردستان در پايان خاطرنشان کرد: اين دستاوردها بخشي از توان نظامي ايران است و نيروي زميني ارتش در ساير حوزه‌ها مانند زمين مسلح و هوشمند جنگ الکترونيک، استفاده از شبيه‌ساز و مستندات آموزشي نيز توانايي خود را اثبات کرده که در آينده نه چندان دور درباره جزئيات آن اطلاع رساني خواهد شد.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.