سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش کره بادام زمینی در پیشگیری از بیماریهای مزمن؛

در هفته از کره بادام زمینی استفاده کنید

وجود مواد مفید در کره بادام زمینی و نقش آن در پیشگیری از بیماری های مزمن همچون سرطان، بیماریهای قلبی، دیابت و.. باعث شده است که متخصصان تغذیه مصرف این ماده غذایی را در هفته 4 الی 5 بار توصیه کنند.

دکتر خدیجه رحمانی ،‌متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار گروه كلينيك باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کره بادام زمینی از گروه غذایی چربیها محسوب می شود و از بادام زمینی تهیه می شود این ماده غذایی حاوی چربی مفید که همراه با ویتامین e است تشکیل شده است.

وی افزود: کره بادام زمینی از درصد بالایی چربی تشکیل شده است و حاوی میزان بالایی کالری است.

دکتر رحمانی با بیان اینکه چربی کره بادام زمینی مشابه روغن زیتون است و به عنوان چربی مفید مطرح می شود اظهار کرد: این ماده غذایی 22 گرم پروتئین درصد 4 الی 5 میلی گرم ویتامین e ، نیاسین و اسید فولیک بالا است که این مواد در جلوگیری از بیماریهای گوارش، بیماریهای قلبی، بیماریهای عفونی، سنگ کیسه صفرا، آلزایمر و سرطان موثر است.

وی وجود فیتو استروژن، بتافیتو استرول ،‌رز ایتول، فئولوئیک، در کره بادام زمینی به  عنوان آنتی اکسیدان های بسیار مفید و موثر در پیشگیری از بیماری های مزمن و سرطان دانست و افزود: مواد معدنی در کره بادام زمینی، همچون پتاسیم و منیزیم و کروم به میزان زیادی در کره بادام زمینی یافت می شود که در پیشگیری قند و دیابت موثر است.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: در هفته 4 الی 5 بار 2 قاشق غذاخوری سر صاف در هر بار از کره بادام زمینی استفاده شود.

وی به نکته بسیار مهمی اشاره کرد و گفت: سازمان هایی همچون سازمان غذا و دارو، کنترل نظارت بر مواد غذایی باید نظارت کافی بر این ماده غذایی داشته باشند که آلوده به باکتری نباشد و عفونت سالموناییی به صورت اپیدمی شناخته شود.

رحمانی احتمال ایجاد آلرژی را پس از مصرف عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که مبتلا به ویروش تبخال هستند باید از مصرف این ماده غذایی صرف نظر کنند زیرا در ایجاد و تشدید ویروس تبخال موثر است.

دکتر رحمانی گفت: کره بادام زمینی خالص دارای اثرات ذکر شده است و چنانچه با مواد دیگری ترکیب شده باشند و به اصطلاح ناخالص باشند بسیاری از خواص مفید را از دست می‌دهند./ح

برچسب ها: کره ، بادام زمینی ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.