سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از انرژی خورشیدی در مجتمع گردشگری-تفریحی رودخانه بستک

شهرداری بستک از استفاده انژی خورشید برای نخستین بار در مجتمع گردشی- تفریحی کشور خبر داد.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، محمد جلالی در آیین افتتاح از پروژه‌های عمران شهری بستک ضمن اعلام این خبر افزود: عدم استفاده از انرژی الکتریسته و به کار گیری انرژی خورشیدی در پمپاژ آب، آبشار مصنوعی و همچنین روشنایی مجتمع گردشی-تفریحی رودخانه این تفریحگاه را به یک جایگاه گردشگری متمایز با سایر نقاط کشور بدل کرده است.

وی با اشاره به هزینه‌های اجرایی این پروژه افزود: بیش از شش میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی، سازمان شهرداری‌ها و شهرداری بستک به منظور اجرای این طرح تخصیص یافته است.

جلالی، هدف از اجرا طرح گردشگری- تفریحی رودخانه بستک را افزایش سرانه فضای تفریحی شهروندان، استفاده از چشم انداز رودخانه، استفاده از انرژی سالم خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در این پروژه و الگوگیری از آن جهت بهره‌برداری در شهر در راستای کاهش مصرف انرژی برق عنوان کرد.

وی از افتتاح دو طرح دیگر عمران شهری بستک در چهارمین روز از ایام دهه فجر یاد کرد و افزود: پارک 9دی محله میرزاآباد و مجتمع تجاری-مسکونی جهانگیریه از جمله پروژه‌های بود که در این روز به بهره‌برداری رسید.

شهردار بستک اضافه کرد: پروزه پارک 9 دی با دو هزار متر مربع تملک زمین به ارزش دو میلیارد ریال در کل دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در پی داشته است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای تفریحی و دسترسی مردم در محلات به آن، زیبا سازی منظره شهری، توجه به محلات کمتر توسعه یافته و توزیع یکسان امکانات شهری جهت برخورداری مردم از خدمات رفاهی دانست.

جلالی همچنین به طرح مجتمع تجاری- مسکونی جهانگیریه اشاره کرد و گفت: این پروژه که شامل 24 واحد تجاری به مساحت یک هزار و 864 متر مربع، 11 واحد مسکونی به مساحت یک هزار و 97 متر مربع در مساحتی به وسعت یک هزار و 699 متر مربع احداث شده است.

وی اعتبار این پروژه را 60 میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: اعتبار این پروژه از شهرداری بستک و بخش خصوصی تامین شده است.

به گفته جلالی هدف از اجرای این طرح را پراکندگی دسترسی به خدمات و کنترل ترافیک شهر از مرکز شهر، ساماندهی دسترسی به خدمات پزشکی به صورت متمرکز، تشویق و توسعه روحیه سرمایه‌گذاری با شهرداری بستک در بین سرمایه‌گذاران، ایجاد درآمد برای شهرداری، شکل‌گیری سیمای شهری بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: انرژی ، خورشیدی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.