سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلي‌ترين حزب مخالف تركيه دولت اردوغان را "غير دموكراتيك" بودن متهم كرد

"كمال قليچدار اوغلو" رهبر "حزب جمهوريخواه خلق" اصلي ترين حزب اپوزيسيون در مصاحبه اخير خود با روزنامه "حريت" دولت عدالت و توسعه را به "غير دموكراتيك" بودن متهم كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، قيلچداراوغلو همچنين در ادامه مدعي شد كه حزب وي تنها حزبي است كه مي تواند "آزادي و دموكراسي بيشتر" را براي كشور تركيه به ارمغان آورد.

وي همچنين در اين مصاحبه اظهار داشته كه حزب جمهوريخواه خلق تركيه به اجراي كامل سياست هاي "سوسيال دموكراتيك" متعهد است. رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه در ادامه اين مصاحبه با انتقاد از حزب عدالت و توسعه افزوده است "تصور موجود از دموكراسي در تركيه تغيير يافته است. زماني كه از دموكراسي سخن مي گوئيم مردم فكر مي كنند كه دموكراسي مترادف با حزب عدالت و توسعه است. اين آن چيزي است روساي آن حزب و رئيس دولت نيز در مورد ان سخن مي گويند و همه در مقابل ان سكوت كرده اند در حاليكه واقعيت آنست كه حزب عدالت و توسعه حزبي دموكراتيك نيست." 

وي مدعي شد كه حزبش تنها حزب چپگرايي در تركيه است كه براي "آزادي و دموكراسي بيشتر" تلاش مي كند و در اين مسير متحدي را در كنار خود ندارد.

وي همچنين با انتقاد از دولت اردوغان اظهار داشت كه حزب جمهوريخواه خلق از دولت تركيه خواسته تا روند انجام مذاكرات صلح با پ ك ك و اطلاعات موجود در اين باره را در اختيار آن حزب قرار دهد اما دولت از اين موضوع طفره رفته است. وي همچنين اظهار داشت كه حزبش متحد دولتهاي غربي نيست بلكه با انديشمندان دانشگاهي غرب و مردم كشورهاي غربي در ارتباط و پيوند است.


برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، قلیچدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.