سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بالاي انرژي در ماشين آلات فرسوده/ ضرورت نوسازي تجهيزات قبل از فاز دوم هدفمندي

رئيس شبکه انجمن هاي صنعتي و معدني ايران با اشاره به اينکه مصرف انرژي در ماشين آلات فرسوده چند برابر می باشد گفت:قبل از اجراي فاز دوم هدفمندي ، تجهيزات واحدهاي توليدي بايد نوسازي شود.

بيژن پناهي زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: پس از اجراي فاز اول هدفمندي برخي واحدهاي صنعتي بزرگ با بهره گيري از تسهيلات حمايتي توانستند تجهيزات خود را نوسازي کنند اما هنوز حجم وسيعي از صنايع کوچک و متوسط از دريافت اين تسهيلات محرومند.

وي ادامه داد: مراحل بعدي هدفمندي بايد در زمان خود اجرايي شود اما در هر مرحله بايد صنايع آمادگي لازم را کسب کنند.

پناهي زاده تصريح کرد: بخش خصوصي آمادگي اين را دارد که در مسير اجراي فازهاي هدفمندي به دولت کمک کند اما قبل از آن بايد تسهيلات لازم براي نوسازي تجهيزات و در اختيار تمامي واحدهاي توليدي قرار گيرد تا با افزايش قيمت حامل هاي انرژي، قيمت تمام شده محصولات افزايش نيابد.

پناهي زاده اظهار داشت: درصورتي که سود تسهيلات بانکي پرداختي تأمين اجتماعي و فضای کسب و کار همچون کشورهاي صنعتي تعيين شود، توليد کنندگان مشکلي براي اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي نخواهند داشت.

رئيس شبکه انجمن هاي صنعتي و معدني ايران خاطرنشان کرد: در آستانه اجراي مرحله دوم هدفمندي بايد حمايت بيشتري از واحدهاي توليدي که توجيه اقتصادي دارند شود و صنايعي که توجيه اقتصادي ندارند بايد به تدريج حذف شود./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.