سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات پاکستاني ها با تاکيد بر وحدت فرقه هاي اسلامي

روز گذشته هزاران پاکستاني در شهر راولپندي تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار وحدت شيعه و سني بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، در ماههاي اخير حملات به شيعيان در پاکستان به شدت افزايش يافته است. کشته شدن صدها شيعه پاکستاني در بمب گذاري هاي شهر کويته پاکستان در ماه گذشته مويد همين مسئله است. شيعيان پاکستان به شدت نگران تشديد اين حملات هستند.
آنها دسيسه هاي خارجي را محکوم کردند که هدف از آن، ايجاد تفرقه ميان شيعيان و سني هاي پاکستان است. 
به نظر شرکت کنندگان در اين تظاهرات، عناصري که از غرب خط و ربط مي گيرند به درگيري ها در پاکستان دامن مي زنند تا در اين کشور هرج و مرج ايجاد کنند و اين کار را پيش از خروج نيروهاي نظامي خارجي از افغانستان انجام بدهند. مردم پاکستان که از ساخت فيلمهاي موهن عليه اسلام در آمريکا به خشم آمده اند در اين تظاهرات تاکيد کردند که به مبارزه خود عليه شيوه هاي کثيف غرب براي بدنام کردن اسلام ادامه خواهند داد. وزير کشور پاکستان نيز روز گذشته کشتار شيعيان اين کشور را محکوم کرد. به گفته رحمان مالک، پاکستان هرکاري که بتواند براي محافظت از شيعيان پاکستان انجام مي دهد و هرحمله اي به برادران و خواهران شيعه پاکستاني را محکوم مي کند. 
به گفته اين مقام پاکستاني، دسيسه گران بين المللي و عناصر خارجي عامل خشونتها در پاکستان هستند. 
صدها معترض پاکستاني در مقابل محل اقامت رحمان مالک نيز تظاهرات کردند و خواستار آن شدند که دولت براي مقابله با حملات به شيعيان اقدام کند. 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.