سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم‌:

کمبود 10 هزار نیروی جدید در اعضای هیئت علمی دانشگاه ها/ جذب 14 هزار نفری اعضای هیئت علمی

با توجه به توسعه و افزایش ظرفیت دانشگاه ها تاکنون 14 هزار عضو هیئت علمی دانشگاهی جذب شده اند اما هنوز کمبود نیروی جدید در دانشگاه ها احساس می شود.

حمیدرضا مردانی، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی و جذب دانشجویان و البته شکل گیری پردیس های دانشگاهی و فعال شدن دانشگاه های غیرانتفاعی، افزایش ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه ها نیز روند صعودی گرفته تا حدی که امروز دانشگاه های کشور نیاز بیشتری به جذب اعضای هیئت علمی جدید دارند.

وی افزود: تاکنون 14 هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه ها  جذب شده است و هم اکنون دانشگاه های کشور نیاز دارند که 10 هزار عضو هیئت علمی جدید نیز جذب شوند.

مردانی تصریح کرد: برخی از دانشگاه های دولتی که سابقه بیشتری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند، نسبت استاد به دانشجو مناسب است اما دانشگاه هایی تازه تأسیس هستند و یا دانشگاه هایی که رشته های جدید را ارایه می دهند با توجه به بازنشستگی اساتید نیازمند نیروی جدید در اعضای هیئت علمی هستند که البته براساس آئین نامه اساتید این نیاز به صورت طبیعی و مستمر است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.