سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای تقویت بنیه معیشتی

بومیان مهرستان مجاز به فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن است

فرماندار مهرستان گفت: با هدف تقویت بنیه معیشتی مردم مرزنشین مهرستان مصوب شد هر نفر بومی مجاز به فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن است.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،غلامرضا خدادادی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل دایر نبودن بازارچه مرزی این شهرستان تمامی امور ورود و خروج کالا در این منطقه به صورت قاچاق انجام می‌شود.

وی افزود: با تدابیر اخیر ستاد مبارزه با کالای قاچاق مبنی بر امکان فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن، بخشی از نیاز معیشتی مردم منطقه تأمین خواهد شد.

فرماندار مهرستان تأکید کرد: بر اساس این طرح هر خانوار مهرستانی ماهیانه 20 میلیون ریال درآمدزایی خواهد داشت که این بخش عمده‌ای از مشکلات آنان را برطرف خواهد کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی بازارچه مرزی مهرستان در ایرفشان که مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور به استان است وضعیت اقتصادی این منطقه دگرگون می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی مقدمات راه‌اندازی این بازارچه انجام شده است و در صورت صدور مجوز گشایش از سوی وزارت کشور، فعالیت آن آغاز می‌شود.

فرماندار مهرستان ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه مرزی مهرستان نه‌تنها تأثیر بسیار مطلوبی در شهرستان خواهد داشت بلکه در شهرستان‌های همجوار از جمله راسک، ایرانشهر و سیب و سوران هم رونق اقتصادی در پی خواهد داشت.

خدادادی گفت: با ایجاد بازارچه مرزی ایرفشان مهرستان برای 13 هزار نفر از اهالی بومی این منطقه ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: به دلیل فعالیت غیرمجاز خودروهایی که در سطح منطقه مبادرت به جابه‌جایی کالا می‌کردند وضعیت شهرستان در زمینه سوخت بسیار اسفبار بود.

فرماندار مهرستان یادآور شد: تا پنج روز گذشته با انجام ایست بازرسی و کنترل مرز، تعداد 4 هزار خودرویی که مبادرت به رفت و آمد و حمل و نقل غیرمجاز کالا و در نهایت مصرف بی‌رویه سوخت در شهرستان شده بودند متوقف و در نهایت آمار مصرف سوخت تا حد غیرقابل تصوری کاهش که اثرات آن در کل استان و حتی استان‌های همجوار مشهود است.

خدادادی تصریح کرد: عمده کالاهایی که در حال حاضر در سطح شهرستان مهرستان صادر می‌شود شامل فرآورده‌های نفتی، موکت، مواد غذایی، تینر، پارافین، واسکازین و اقلام وارداتی نیز شامل موز، نارنگی، برنج و ادویه‌جات است.
برچسب ها: مهرستان ، نفت ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.