سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان پانتا به شکنجه زندانيان پرونده بن لادن

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا و رئيس پيشين سازمان جاسوسي اين کشور (سيا) روز يکشنبه اذعان کرد از بين بردن اسامه بن لادن سرکرده پيشين القاعده بدون توسل به شکنجه و بازجويي خشن از مظنونان نيز امکان پذير بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ،  پانتا در گفتگو با شبکه تلويزيوني ان بي سي با اشاره به شيوه هاي بازجويي سيا از مظنونين که مدافعان حقوق بشر به صراحت از آنها به عنوان شکنجه ياد مي کردند، در پاسخ به پرسشي در مورد اين شکنجه ها گفت : ما با استفاده از تاکتيک هاي ويژه در بازجويي از مظنونان به تروريسم، موفق شديم تکه هاي پازلي را که به ما اجازه مي داد مکان اختفاي سرکرده القاعده را بيابيم، با موفقيت کنار هم قرار داديم؛ ولي فکر مي کنم مي توانستيم بدون استفاده از اين تاکتيک ها هم بن لادن را از بين ببريم.
 سيا به اين موضوع اذعان دارد که از شيوه بازجويي  غرق مصنوعي در گرفتن اعتراف از مظنونين استفاده کرده است. برخي زنداني ها هم گفته اند بارها از شيوه هايي همچون ممانعت از خوابيدن و زنجير شدن در موقعيت هاي بدني بسيار دردناک عليه آنها استفاده شده است.
پانتا از سال دو هزار و نه تا ژوئيه 2011 ، يعني زماني که به عنوان وزير دفاع آمريکا برگزيده شد، رياست سازمان سيا را بر عهده داشت.



برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سیا ، پانتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.