سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین فاتحه ‌دهندگان و فراريان مصاحبه در مراسم ختم "مرحوم حبيبي" چه کساني بودند

مراسم ختم مرحوم "حسن حبیبی" با حاشیه‌های زیادی از جمله حضور شخصيت‌هاي سياسي و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همراه بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، از همان ابتدا مراسم که از ساعت 13 و 30 دقیقه در مسجد نور آغاز شده بود، تعداد زیادی از شخصيت‌هاي سياسي در مراسم ختم حسن حبیبی حضور پيدا کردند.

ورودی‌های مسجد مملو از خبرنگاران و عکاسانی بود که هر یک سعی می‌کردند سوژه جنجالی‌تری را شکار کنند و به گمانه‌زنی‌های انتخاباتی دامن بزنند.

*دولتی‌ها اولین فاتحه‌دهندگان حسن حبیبی بودند

مدت کمی از مراسم نگذشته بود که حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و موسوی رئیس سابق میراث فرهنگی از مراسم خارج شدند و در جمع خبرنگاران قرار گرفتند.

حاجی‌بابایی درباره حذف کنکور و همچنین دغدغه‌هایش در آموزش و پرورش با خبرنگاران صحبت کرد.

پس از راهی کردن حاجی بابایی و موسوی توسط خبرنگاران سعیدی کیا وزیر سابق مسکن و شهرسازی به جمع خبرنگاران پیوست و درباره فعالیت‌های انتخاباتی‌اش گفت فعال در حال فکر کردن هستم.

*مذاکره با آمریکا به صداقت نیاز دارد

در ادامه حاشیه‌نگاری‌های خبرنگاران در مراسم ختم حسن حبیبی، حسن روحانی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران حاضر شد و بر مذاکره در شرایط برابر و احترام متقابل تاکید کرد.

همچنین حسن روحانی درباره فعالیت‌های انتخاباتی‌اش اظهار داشت: که به فعالیت‌های انتخاباتی ورود پیدا نکرده و هیچ برنامه خاصی را به صورت مصداقی شروع نکرده است. در این میان بود یونسی وزیر سابق اطلاعات دولت اصلاحات در میان خبرنگاران حاضر شد و سخنان حسن روحانی را تکذیب کرد و گفت که حسن روحانی ستاد انتخاباتی را تشکیل داده و وی نیز عضو این ستاد است.

*کارگزارانی‌ها حضور فعالی در مراسم ختم حبیبی داشتند

در مراسم ختم حبیبی از دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تا عضو طرد شده این حزب وجود داشتند و  در خصوص حضور و یا عدم حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهارات مختلفي داشتند.

خانجانی عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی که اکنون در محکومیت قضایی به سر می‌برد نیز در مراسم حاضر شده بود.

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران آمدن یا نیامدن آیت‌الله هاشمی را منوط به تصمیم خود او دانست و مرعشی عضو طرد شده این حزب گفت که آیت‌الله هاشمی هنوز تصمیمی نگرفته و در حال فکر کردن به کاندیداتوری است.

*حضور خانواده آیت‌الله هاشمی در مراسم ختم حبیبی

محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی و مهدی هاشمی پسر آیت‌الله هاشمی نیز در مراسم ختم حبیبی حضور داشتند.

پاسخ محمد هاشمی به سوال خبرنگاران تنها سکوت بود و مهدی هاشمی نیز اظهار داشت که اهل مصاحبه نیست و در دانشگاه آزاد سمتی ندارد.

چه کسانی از مصاحبه فراری بودند

محمدباقر قالیباف شهردار تهران پس از اینکه از مراسم ختم حسن حبیبی خارج شد به سرعت به سمت خودروی شخصی‌اش رفت تا با خبرنگاران وارد بحث نشود.

محمدرضا رحیمی، محمدرضا خاتمی،‌عبدالله نوری،‌منوچهر متکی،‌ کمال خرازی، صادق خرازی از فراری های مصاحبه با خبرنگاران در مراسم ختم حسن حبیبی بودند.

در این مراسم همچنین هادی خامنه ای،‌ ناطق نوری و محسن رضایی نیز درباره مواضع انتخاباتی خود با خبرنگاران کمی گفت و شنود کردند.

*حضور مشایی در مراسم ختم حبیبی

پس از اینکه ختم حبیبی به پایان رسید اسفندیار رحیم مشایی مسئول کمیته دبیرخانه جنبش عدم تعهد به یک باره در میان خانواده حسن حبیبی حاضر شد و ضمن ابراز تاسف از مرگ وی، گفت: رئیس جمهور علاقه زیادی داشته در این مراسم حضور یابد ولی به علت مشغله هایی که داشت نتوانست به این مراسم بیایند. همسر حسن حبیبی نیز در پاسخ گفت: شما همیشه بهانه های خوبی دارید.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مراسم ، وزیر ، حبیبی ، ختم ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.