سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

دریاچه نمک به یکی از قدرت‌های اقتصادی قم تبدیل می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، خبر داد: دریاچه نمک به یکی از قدرت‌های اقتصادی قم در حوزه مواد معدنی تبدیل می‌شود.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، یونس عالی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های بالای دریاچه نمک اشاره کرد و افزود: این دریاچه در آینده‌ای نزدیک به یکی از قدرت‌های اقتصادی استان در حوزه مواد معدنی تبدیل می‌شود.

عالی پور با اشاره به جلسه چند ماه قبل در دفتر معاون اول رییس جمهوری، گفت: کار اکتشاف در دریاچه نمک که مورد اختلاف استان‌های قم، اصفهان و سمنان بود، به قم واگذار شد.

به گفته وی، به زودی عملیات اکتشاف و استحصال مواد معدنی از جمله منیزیم در این دریاچه آغاز می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، ظرفیت‌های معدنی در استان قم را بالا برشمرد و اضافه کرد: بیش از 112 جواز بهره برداری معدن در استان قم وجود دارد که بیش از یکهزار و 300 نفر در این معادن مشغول به فعالیت هستند.

عالی پور، جلوگیری از خام فروشی، رفتن به سمت فراوری مواد خام معدنی و افزایش درآمد را از سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حوزه معدن اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با بیان اینکه 68 ماده معدنی در کشور وجود دارد، افزود: از این میزان بیش از 23 مواد معدنی مختلف در استان قم وجود دارد که این سازمان از فراوری مواد معدنی حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: دریاچه ، نمک ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.