سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

برای پیشگیری از سرطان، نشاسته و فیبر بیشتری بخورید

متخصص آنکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان به عنوان زنگ خطر این بیماری، گفت: افزایش نشاسته و فیبر در رژیم غذایی، خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

محمد امین ناظرمظفری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، افزود: میوه ها، سبزیجات، سیب زمینی، دانه ها و غلات، منابعی غنی از فیبر و نشاسته هستند که موجب ایمنی بدن در مقابل سرطان کولون و رکتوم می شوند.
وی با تاکید بر تنوع در رژیم غذایی، اظهار کرد: مواد مغذي موردنياز بدن، از گروه های مختلف غذایی مانند ميوه‌ها، سبزيجات، غلات، گوشت و محصولات لبني در کنار یکدیگر تامین می شود.

ناظرمظفری چاقی را عامل ابتلا به بيماري‌هاي قلبي _ ‌عروقي، فشارخون، ديابت و برخی سرطان‌ها دانست و توصیه کرد: با کنترل وزن، از ابتلا به این بیماری ها، پیشگیری نمائید.

این متخصص آنکولوژی و رادیوتراپی، اظهار کرد: رژيم های غذایی پرچرب، خطر ابتلا به سرطان‌هاي پستان، ‌پروستات، كولون و ركتوم را افزايش می دهد.

وی با بیان اینکه ميزان ابتلا به سرطان در الكلي‌هايي كه سيگار مي‌كشند چندين برابر است، ادامه داد: مصرف الكل مي‌تواند منجر به سرطان دهان، حلق، مري و كبد شود/س

برچسب ها: یاسوج ، سرطان ، عروق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.