سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

تاسیس دانشگاه مشترک ایران و ترکیه قبل از پایان دولت دهم / دانشگاه مشترک 2 شعبه در تبریز و ترکیه دارد

دانشگاه مشترک ایران و ترکیه با 2 شعبه و آموزش 2 زبان فارسی و ترکی قبل از پایان دولت دهم تأسیس می شود.

ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه  به پیشنهادی که در خصوص راه اندازی دانشگاه مشترک ایران و ترکیه صورت گرفت هم اکنون یادداشت تفاهم بین روسای دانشگاه های تبریز و یوزینچی ایل تنظیم و نهایی شود البته با توجه به مذاکرات و رایزنی های لازم این امر صورت می گیرد.

وی افزود: پس از تنظیم 2 دانشگاه باید مجوزهای لازم را برای دریافت بودجه و ایجاد رشته های جدید از سمت دولت خود دریافت کنند.

قربانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اعضای منتخب این 2 دانشگاه برای تشکیل دانشگاه مشترک ایران و ترکیه اظهار داشت: یک نفر برای یک دوره چهار ساله به عنوان ريیس دانشگاه انتخاب می شود و چنانچه هیئت امنای این دانشگاه مشترک مشتمل بر 6 نفر است.

وی تصریح کرد: در خصوص رشته ها و دوره های مقاطع تحصیلی نیز باید بگویم که رشته های تحصیلی این دانشگاه در تمام مقاطع با تاکید بر دوره های تحصیلات تکمیلی راه اندازی می شود.

قربای اظهار داشت: این دانشگاه مشترک ایران و ترکیه قبل از پایان دولت دهم راه اندازی می شود.و البته شهریه دریافتی دانشجویان در داخل ایران به ریال و داخل ترکیه به لیر است که زبان آموزشی هر دو دانشگاه فارسی و ترکی می باشد چرا که این دانشگاه 2 شعبه در تبریز و وان ترکیه دارد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.