سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

موزه صنایع دستی قلعه سردار اسعد بختیاری بهره‌برداری می‏‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افتتاح موزه صنایع دستی در قلعه سردار اسعد بختیاری در ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مژگان ریاحی  اظهار داشت: فضاسازی محل تجمع راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات و دستگاه‌های عضو کارگروه در حال پیگیری است.

وی از اجرای 11 برنامه در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، آذین‌بندی فضاهای اداری، قلعه‌ها، موزه‌ها و پخش سرودهای انقلابی و برگزاری ششمین برف‌آورد سالانه شهر برفی در کوهرنگ از برنامه‌های محوری میراث فرهنگی است.

ریاحی ادامه داد: شرکت در جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین، رونمایی از سامانه گردشگری مجازی، افتتاح موزه صنایع دستی در قلعه سردار اسعد بختیاری، نصب و راه‌اندازی نمایشگر LED اداره کل و نمایش دستاوردهای برجسته، پیام‌ها و شعارهای انقلابی از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رایگان بودن بازدید عموم از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان، برپایی نمایشگاه اقلام فرهنگی با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب همراه با برگزاری مسابقه در موزه باستان‌شناسی شهرکرد و جلسه سخنرانی در قالب دوره آموزشی به ‌منظور تبیین اهداف انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این ایام است.

*مستند جاده تاریخی دزپارت تدوین شد

ریاحی در ادامه از تدوین مستند جاده تاریخی دزپارت خبر داد و گفت: جاده تاریخی دزپارت قدیمی‌ترین راه ایران زمین است که از گردنه رخ در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و تا خوزستان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این جاده فلات مرکزی ایران را به بندرگاه‌های خوزستان متصل می‌کند، ادامه داد: سابقه این راه تاریخی به دوره هخامنشی برمی‌گردد و این جاده به نام‌های نردبانی، پلکانی، اتابکی، بخاری و جاده ابریشم شهرت دارد.

این مسئول تصریح کرد: این جاده هنر معماری ایرانی را در سخت‌ترین دره‌ها به رخ جهانیان می‌کشد، این محور در گذشته مورد استفاده کاروانیان بوده و جهانگردان زیادی مانند ابن بطوطه از این راه گذر کرده و به شرح آثار و ابنیه تاریخی آن پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این مستند گفتار محور است و جاده تاریخی دزپارت را دستمایه‌ای برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و مردم‌شناسی قرار می‌دهد.

* حضور چهارمحال و بختیاری در نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اهواز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از شرکت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان در نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اهواز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 24 لغایت 28 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه سه نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در رشته‌های نمد‌مالی و البسه محلی شرکت و تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

ریاحی گفت: بازاریابی و فروش تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، معرفی صنایع دستی استان به بازدیدکنندگان از نمایشگاه و آشنایی هنرمندان استان با صنایع دستی استان‌های شرکت کننده در نمایشگاه از مهم‌ترین اهداف حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان در نهمین نمایشگاه سراسری اهواز است.
برچسب ها: موزه ، قلعه سردار ، شهرکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.