سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه با اضطراب جدایی کودکان مقابله کنیم؟

اختلال اضطراب جدایی از شایع ترین اختلال اضطرابی کودکان محسوب می شود که معمولا از 7 ماهگی آغاز می شود.

عرب گل، متخصص روانپزشکی كودك در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت:  در  اکثر کودکان در سنین مدرسه نیز این اختلال دیده می شود که شیوه برخورد صحیح والدین و مربیان در مدارس می‌تواند این اختلال را کمرنگ تر کنند اما در صورت عدم برخورد نامناسب و نادیده گرفتن این امر، کودک با اضطراب شدید در سالهای آتی دچار مشکل شده و در برخی مواقع نیاز به مداخلات درمانی نیز دیده می شود.

وی افزود: کودکانی که در محیط های خانوادگی پرتنش، محیطهای با مشکلات خانوادگی (طلاق ، مرگ و میر و..) هستند با این اختلال بیش از سایر کودکان مواجه اند.

عرب گل اظهار داشت: والدین این کودکان با ارجاع به مشاوره رفته رفته محیط های پرتنش را به سوی محیط های آرام سوق داده و در صورت نیاز و تشخیص پزشک معالج مداخله دارویی را در روند درمان لحاظ کنند.

وی گفت: تشویق کودکان در هنگام استقلال انجام کارهای سبک و نظارت از راه دور والدین با تایید همه جانبه کودک، کاهش جذابیت و سرگرمی محیط خانه در قیاس با مهدکودک و تهیه جوایز و افزایش جذابیت مهد کودک و مدارس کودک و... را از راهکارهای مفید در کاهش اختلال اضطراب کودکان نام برد.

عرب گل همچنین گفت: نحوه خداحافظی والدین از بچه ها باید عادی باشد نه دور از چشم آنها، والدین کودکان باید در بازه های زمانی کوتاه  مدت با آشنایان پدر بزرگ و مادربزرگ و همسالان تنها باشند.

وی در پایان عوامل ژنتیک، عوامل زیستی، عوامل روانی اجتماعی عوامل رفتاری و... را از عوامل بروز اختلال اضطراب در کودکان عنوان کرد./ح
برچسب ها: کودک ، اضطراب ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.