سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جراحيهاي ترميمي دندان پس از عمل ليزيك منعي ندارد

يك جراح و متخصص بيماريهاي چشم گفت: جراحيهاي ترميمي دندان پس از عمل ليزيك منعي ندارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر علي محمد سادات اخوي در خصوص لزوم استفاده مستمر از عينك پس از عمل ليزيك گفت: هر كجا چشم در معرض نور آفتاب يا نورهاي شديد مثل پروژكتور يا لامپ هاي هالوژن قرار مي گيرد جهت جلوگيري از تحريك چشم و ايجاد درد و ناراحتي لازم است از عينك آفتابي استفاده شود.

وي در خصوص زمان استراحت پس از عمل و حضور يافتن  در محل كار توصيه كرد:  معمولا تا وقتي كه لنز پانسمان روي چشم است استراحت لازم است، پس از ترميم اپي تليوم و برداشتن لنز و راحتي چشم مي توان فعاليت  كاري را شروع كرد، شفاف شدن ديد بستگي به ميزان نمره چشم و مقدار اصلاح دارد، نمره هاي بيشتر تاري ديد بيشتر و طولاني تري مي دهند و در صورت تورم بيشتر قرنيه كه نياز به استراحت بيشتري دارند.

اين چشم پزشك در پاسخ به اين سوال كه آيا پس از عمل مصرف داروهاي هورموني ( مثل پروژسترون و استروژن) تاثيري بر نتيجه عمل دارد؟ تصريح كرد: اين مهم پس از التيام چشم و فيكس شدن نمره مانعي ندارد، مگر مصرف طولاني داروها كه اثرات جسمي و تغييرات هورموني در بافتها ايجاد كند.

سادات اخوي در پاسخ به اين كه آيا پس از ليزيك مي توان جراحيهاي ترميمي دندان، كشيدن آن و يا تزريق در نواحي دندانها انجام داد؟ عنوان داشت: اين گونه اعمال تاثيري بر عمل ندارد./
برچسب ها: جراحی ، لیزیک ، هورمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.