سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک رژیم رنگارنگ برای سلامت شما

این رژیم با حفظ آنتی اکسیدان های موجود در بسیاری از سبزیجات به کاهش خطر ابتلا به اسکلروز کمک می کند.

براساس گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاری ANSA ایتالیا، یک رژیم غذایی جدید خطر ابتلا به اسکلروز را کاهش می دهد.

براساس این گزارش دنبال کردن یک رنگ سایه ای قرمز و شدید که سرشار از سبزیجاتی است که حاوی کاروتنوئید است و شروع اسکلروز جانبی آمیوتروفیک SLA را به تاخیر انداخته و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

یک مطالعه انجام شده توسط آلبرتو آسکریو در دانشگاه هاروارد در بوستون در مجله سالانه نورولوژی منتشر شد و صحت این مطالعه را نشان داد.

کارشناسان در این تحقیق از 1000 نفر بیمار مبتلا به ALS مجموعه عظیمی از داده ها را به دست آوردند که با ترکیب این داده ها در رژیم غذایی افراد با کسانی که مبتلا به ALS تشخیص داده شده اند نشان داد کسانی که یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات حاوی کاروتنوئید مصرف کرده اند در آنها کاهش خطر ابتلا به ALS مشاهده شده است.

نتیجه این مطالعه نشان می دهد که مصرف غذاهای غنی از کاروتنوئیدها به ویژه لوتئین و بتاکاروتن با کاهش خطر ابتلا به ALS درارتباط است.

لوتئین و بتاکاروتن عمدتا در رنگ های گیاهی مخصوصا در گیاهانی از قبیل اسفناج، چغندر، هویج و ... شدیدا یافت می شود.

کاهش خطر مشاهده شده در مقایسه با سطوح بالا یعنی در مقایسه با مصرف پایین این سبزیجات در جامعه 25 درصد گزارش شده است و مورد مطالعه قرار گرفته است.

این فرضیه ارایه شده را می توان توسط تاثیر این کاروتنوئیدها آنتی اکسیدان توضیح داد.

نتایج به دست آمده از این مطالعه هنوز مقدماتی هستند اما در عین حال مهم قلمداد می شوند، با توجه به مصرف زیاد سبزیجات تا 6-5 وعده در روز می تواند به نفع جنبه های مختلف سلامت و رفع مشکلات بسیاری از افراد کمک کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.