سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

اجرای 35 پروژه اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای 35 پروژه اکتشافی معدن استان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد هادی اشراقی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: از این تعداد شش پروژه در بیرجند و خوسف، چهار پروژه در سربیشه، شش پروژه در قاین، هشت پروژه در نهبندان، پنج پروژه در درمیان، دو پروژه در فردوس، سه پروژه در سرایان و یک پروژه در زیرکوه است.

وی اعتبار مصوب برای این پروژه ها را 60 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح از محل اعتبارات تملک داریی های استان تامین شده است.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه ها منجر به شناسایی ذخایر معدنی شده که به زودی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه ها در شهرستان بیرجند ذخایر مس، در منطقه مس کاهی، برزج، میخ، انبار، پوستین، کوه سرخ، همچ و گودکان شناسایی شده است.

وی مناطق شناسایی شده در درمیان را منطقه قلعه معدن، سپستان و پاتینگ عنوان کرد و گفت: تیغ آب، مسگران، درح، ترشاب، کلاته شیخ از مناطق معدنی شناسایی شده در سربیشه است.

اشراقی؛ ورزگ، معین آباد، چرمه گرازان، انجول و افین را مناطق دارای ذخایر معدنی در قاین و زیرکوه دانست و بیان داشت: درشهرستان فردوس مناطق بیدسکان، گرماب و حوض عباس احمدی، شهرستان بشرویه منطقه ملوند و نهبندان نیز بیشه، بالا زرد و قله بور ذخایر فلزی داشته اند.

وی تصریح کرد: محدوده مسگران و ورزگ مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شده است و تعدادی دیگر از مناطق نیز به زودی به صورت مزایده واگذار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان داشت: برخی محدوده ها نیز با تامین اعتبار استانی عملیات اکتشافی آنها آغاز خواهدشد.

به گفته وی عمده ذخایر شناسایی شده در این مناطق از نوع فلزی از جمله مس و آهن است.

وجود 985 فقره جواز تاسیس صنعتی در خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هم اکنون 985 فقره جواز تاسیس صنعتی با ارزش 3 هزار و 505 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

اشراقی اظهار داشت: ارتقاء سطح فناوری کشور، توسعه تشکل های تخصصی، افزایش توان رقابت پذیری صنعتی، افزایش بهره ورزی عوامل تولید، نیروی کار و سرمایه، حمایت از زیرساخت ها و زیربناها عمده سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه صنعت و معدن است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی محدودیت منابع آبی، بالا بودن ریسک سرمایه گذاری با توجه به تغییرات قوانین، بالا بودن هزینه زیرساخت ها و دوری از مراکز عمده تولید را از جمله تهدیدات و مشکلات استان برشمرد.

وی با بیان اینکه مشوق های سرمایه گذاری فراوانی در استان وحود دارد، خاطر نشان کرد: بخشودگی مالیات بر درآمد به میزان 100 درصد تا 10 سال برای واحد های صنعتی و تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته استان، واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی، تامین هزینه واجرای زیرساخت هایی نظیر آب، برق، راه و انرژی تا وردی شهرکها توسط دولت از جمله این مشوق ها است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح سنگ بری با تکنولوژی مدرن، تولید مس کاتولیک، فراوری پرلیت و بلوک های دیواری غیر مسلح از بتن سبک از جمله طرح های اولویت دار استان است.

اشراقی با بیان اینکه قبل از انقلاب جواز تاسیس صنعتی در استان وجود نداشت، یادآور شد: قبل از دولت نهم 142 فقره جواز تاسیس با یک هزار و 65 میلیارد ریال سرمایه گذاری وجود داشته و هم اکنون 985 فقره جواز تاسیس صنعتی با ارزش سه هزار و 505 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان وجود دارد./س

برچسب ها: پروژه ، اکتشاف ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.