سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بيش از 7 درصد داروي كشور سهم استان‌هاي خراسان است

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت : بيش از 7 درصد داروي كشور سهم این استان است .



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دكتر صابري  در حاشيه همايش مديران و معاونان غذا و داروي دانشگاه‌هاي قطب سه كشوري در جمع خبرنگاران در خصوص افزايش قيمت دارو اظهار كرد: تا پايان سال جاري، قيمت دارو افزايش نخواهد يافت.

وي با اشاره به اينكه قيمت دارو در كميسيون مربوطه در سازمان غذا و دارو تعيين مي‌شود، گفت: از ابتداي سال جاري در چند مقطع شاهد افزايش قيمت دارو بوده‌ايم.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد خاطرنشان كرد: افزايش قيمت دارو به تامین شدن یا نشدن ارز مرجع وابسته است.

صابري در خصوص كمبود دارو با تاكيد بر اينكه دارو نياز مردم است و در هر شرايطي تامين خواهد شد، اظهار كرد: در حال حاضر در حال پيگيري افزايش ذخيره دارو به ويژه داروهاي خاص هستيم.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه در حال حاضر 40 شركت توزيع دارو در كشور مشغول به فعاليت هستند، ‌خاطرنشان كرد: نمايندگي اين 40 شركت در شهر مشهد وجود دارد.

وي ادامه داد: بنابراين در استان‌هاي خراسان،‌ توزيع دارو عمدتا از مشهد آغاز شده و داروي مورد نياز شهرهايي كه اين نمايندگي‌ها در آنها وجود ندارد، از مشهد ارسال مي‌شود.

صابري با تاكيد بر اين كه در خصوص داروهاي رايج كمبودي وجود ندارد، گفت: تنها در خصوص برخي از داروها وارداتي كمبودهايي وجود دارد چرا كه با كمبود ارز مواجه هستيم.

وي خاطرنشان كرد: 97 درصد داروي كشور در داخل توليد مي‌شودو مواد اوليه 45 درصد اين داروها نيز توليد داخلي است.

وي با بيان اينكه دارو ماده و محصول بسيار حساسي است و در كنار فوايد، ممكن است مضراتي نيز داشته باشد، تاكيد كرد: مردم بايد داروها را از مجاري مجاز تهيه كنند و در اين صورت نگراني در خصوص مصرف دارو وجود ندارد./س

 

برچسب ها: سهم ، داروی ، کشور ، مختص ، خراسان ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.