سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 درصد مردم عربستان فاقد مسکن هستند

عربستان در حالي يکي از کشورهاي ثروتمند جهان محسوب مي شود که 60 درصد جمعيت اين کشور فاقد مسکن هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ،  محمد الجاسر وزير اقتصاد و برنامه ريزي اين کشور اعلام کرد بيش از سه ميليون خانواده که شصت درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي دهند فاقد مسکن هستند و فقط يک ميليون و هشتصد هزار خانواده داراي مسکن هستند. 
آمارهاي منتشر شده در مطبوعات خارجي نشان مي دهد بيش از هفتاد درصد شهروندان عربستان زير خط فقر قرار دارند اما مقامات رياض چنين چيزي را تکذيب مي کنند. 
فادي السيد گزارشگر اين شبکه در گزارشي به سخنان محمد الجاسر درباره آمار افراد بي خانمان در عربستان اشاره کرد و افزود: روزنامه اليوم نوشت کساني که منازل اجاره اي يا بيغوله ها زندگي مي کنند نيز بي خانمان محسوب مي شوند. اين روزنامه دولت را به ناکامي در برنامه ريزي جدي براي تامين نيازهاي اساسي مردم متهم  کرد. 
در ادامه گزارش آمده است: اين خبرها در حالي منتشر مي شود که روزنامه مرآه الجديده نيز پيش از اين اعلام کرده بود فرزند ولي عهد عربستان زميني به مساحت يکصد و شصت ميليون متر مربع در غرب رياض دارد. گزارش هاي بين المللي نشان دهنده فساد شاهزاده هاي خانواده پادشاهي عربستان و تعرض به اموال عمومي و در سيطره بر زمين هاست. 
در همين حال روزنامه واشنگتن پست آمريکا اعلام کرد حدود سه ميليون شهروند عربستاني زير خط فقر زندگي مي کنند و اين در حاليست که در يکي از قوي ترين اقتصادهاي جهان زندگي مي کنند. اين روزنامه افزود مقامات عربستان به اين آمار و ارقام هولناک  توجهي ندارند و همه توجه خود را به بهره برداري و سوء استفاده از ثروت هاي کشور در جهت منافع شخصي خود معطوف کرده اند. 
روزنامه واشنگتن پست همچنين ثروت شخصي ملک عبدالله پادشاه عربستان را هجده ميليارد دلار ارزيابي کرده است که وي را در جايگاه سومين پادشاه ثروتمند جهان قرار مي دهد. 






برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، فقر ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.