سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به موضوعات مذهبی از برکات انقلاب اسلامی است

خلق آثاری با موضوعات مذهبی پس از انقلاب اسلامی رشد روز افزونی داشته است.

منصور وفایی تنها بازمانده نقاشی قهوه خانه ای در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنر سنتی نقاشی قهوه خانه ای که امروزه به عنوان هنر خیالی نگاری از آن یاد می شود قبل از انقلاب اسلامی با مشکلات فراوانی روبرو بود چرا که اصلا اجازه پرداختن به این هنر داده نمیشد.
وی گفت: در دوره پهلوی از جمله گروههایی که در پرداختن به هنر مشکل داشتند نقاشان قهوه خانه ای و پرده خوانها و نقالان بودند.
این هنرمند نقاش قهوه خانه ای گفت: در حقیقت نقاشان قهوه خانه ای که بیشتر به موضوعات مذهبی می‌پرداختند و آثاری را با  این موضوعات خلق می‌کردند مشکلات فراوانی داشتند و در پی آنها نیز نقالان هم اجازه نقالی و پرده خوانی نداشتند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوعات مذهبی پس از انقلاب اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به موضوعات مذهبی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران بستری مناسب را برای پرداختن به موضوعات مذهبی را برای هنرمندان به ویژه نقاشان قهوه خانه ای فراهم کرده است.
وفایی گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران آثار فراوانی را با موضوعات مذهبی در قالب نقاشی قهوه خانه ای خلق کرده ام.
وی تصریح کرد: قطعاً پس از انقلاب اسلامی ایران آمار آثار هنری که با موضوعات مذهبی خلق می شود افزایش فراوانی را داشته است./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.