سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه نگاه يک مطرح شد

عسگراولادي: کسانیکه در فتنه‌ها مفتون شدند مجرمند و آن‌ها را تبرئه نمي‌کنم /شريعتمداري:در فتنه 88 بعضي‌ها خريده شده بودند

شب گذشته مساله ريزش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي طي سه دهه پيروزي، با حضور عسگر اولادي و شريعتمداري در برنامه نگاه يك بررسي شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، ريز‌ش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي شب گذشته با حضور حبيب‌الله عسگر اولادي و حسين شريعتمداري در برنامه نگاه يک مورد بحث و بررسي نظر قرار گرفت.

حبيب‌الله عسگراولادي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري برنامه که از وي پرسيد نظر شما درباره عبارت انقلاب فرزندان خود را مي‌بلعد چيست، اظهار داشت: انقلاب فرزندان خود را نمي‌بلعد بلکه انقلاب امتحاناتي را به وجود مي‌آورد که برخي چون آماده نيستند نمي‌توانند از آن عبور کنند.

وي با بيان اين که ريزش‌ها و رويش‌ها طبيعت حرکت‌هاي انساني هستند، افزود: امام(ره) فرمودند که در مشکلات زياد، ريزش‌ها غيرقابل پيش بيني و توانايي‌ها و پيشرفت نيز رويش‌هاي غيرقابل پيش‌بيني را دارد.

*انقلاب فرزندان خود را نمي‌بلعد

عسگر اولادي با بيان اين که در مسير حق هم رويش و هم ريزش وجود دارد، اظهار داشت: اين که مي‌گويند انقلاب فرزندان خود را مي‌بلعد و مي‌خورد چنين چيزي واقعيت ندارد و مربوط به انقلاب نيست بلکه با دريافت و درك دروني از انقلاب مرتبط است.

وي با اشاره به اين که در راه اسلامي کردن ايران بايد در مسير حق پيش برويم، خاطر نشان كرد: وقتي در مسير حق يک فشاري ايجاد مي‌شود افراد سست بنيان عقب گرد مي‌کنند که اين طبيعت انسان است.

عضو هيات امناي مؤتلفه اسلامي در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه پيرامون ريزش رئيس‌جمهور در ابتداي انقلاب و هم چنين ريزش برخي از نيروها در سال 88، گفت: اين ريزش را بيگانگان نام گذاري کرده‌اند و در داخل کشور کسي اين عبارت را به کار نبرده است.

وي از سه امتحان خداوند در قرآن ياد کرد و افزود: اين سه امتحان اين است که مجاهد کيست؟ مجاهد واقعي و مجاهد صابر کيست؟ و از ميان آن‌ها کدام يک ناباور است؟

*انقلاب براساس ولايت فقيه است

عسگر اولادي گفت: اگر از همين دهه فجر شروع کنيم و سال 58، 59 و 60 را ورق بزنيم مي‌بينيم کساني نتوانسته‌اند خودشان را همراه انقلاب نگه دارند بنابراين بايد گفت که انقلاب براساس اعتقاد به ولايت فقيه شکل گرفته است.

وي با اشاره به اين که ريزش به معني بلعيدن فرزندان انقلاب نيست بلکه از مسير انقلاب خارج شدن است، خاطر نشان كرد: انقلاب مجاهد و مجاهد صابر را مشخص مي‌کند و امتحان بعدي از مجاهد صابر اين است که نوآوري داشته باشد.

*در فتنه 88 بيگانگان فتنه سازي کرده‌اند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که بين فتنه 78 تا فتنه 88 تفاوت وجود دارد، افزود: در فتنه 88 بيگانگان فتنه سازي کردند اما در داخل نيز زمينه فتنه فراهم شد اما کمتر در اين مورد بحث شده است.

*موسوي در سال 88 مفتون فتنه شده بود

عسگر اولادي خاطر نشان كرد: وقتي ساعت 10 روز راي گيري اعلام شد که ميرحسين موسوي در تهران، شيراز ، اصفهان راي اول را دارد او فريفته شد و اعلام جشن کرد، اما خبرهاي بعدي را به او ندادند و به او نگفتند که مثلا در ساعت 1 گزارش‌هاي که از عمق مناطق کشور از راي گيري آمده بود بيانگر چه بود بنابراين بايد گفت موسوي مفتون شده بود.

وي با بيان اين که برخي معاند در رابطه با راي موسوي و ديگران از اين فتنه استفاده كردند، گفت: از ابتداي شکل گيري نظام تاکنون 11 فتنه شامل فتنه‌هاي بني صدر، بازرگان، نهضت آزادي، منافقين، سال 78 و 88 بودند به طوري که در همه اين فتنه‌ها دشمن برنامه‌ريزي‌هاي زيادي کرده بود.

عسگر اولادی در پاسخ به شریعتمداری گفت: بنده تفسیر شما را درباره فتنه 78 و 88 و ادامه فتنه 78 قبول دارم و می‌گویم تمامی کسانیکه درباره این فتنه ها مفتون شدند مجرمند و نمی‌خواهم آنان را تبرئه کنم اما بنده بعنوان یک منصف وظیفه‌ام با شریعتمدای فرق می‌کند و باید ارزیابی کنم که چند درصد این فتنه مربوز به انگلیس، آمریکا و ... است و ارزیابی من این است که اینها مفتون هستند و این فتنه زده‌ها را سران اصلی فتنه نمیدانم.

عسگر اولادي با اشاره به اين که دشمن سرمايه گذاري‌هاي زيادي را براي تبديل کردن فتنه به فرهنگ کرده بود، اظهار داشت: دشمن اساتيد فتنه ساز را به اين جا فرستاد تا فريب دهد و برخي هم فريب خوردند.


*اطرافيان خاتمي و هاشمي فتنه به پا کردند


عضو هيات امناي منصفه تهران با اشاره به اين که نبايد فتنه را مسئله ساده‌اي تلقي کرد، افزود: نبايد فتنه‌ها را قياس کرد بلکه بايد فتنه‌ها را آسيب شناسي کرد.

وي خاطر نشان كرد: اطرافيان خاتمي و هاشمي فتنه به پا کردند اينها را بايد بررسي کرد که چه طور اطرافيان اين‌ها فتنه سازي کردند بنابراين بايد ميان فتنه‌ها تفاوت قايل شد.

* فتنه زده‌ها را سران اصلي فتنه نمي‌دانم

عسگر اولادي با بيان اين که کساني که درباره اين فتنه‌ها مفتون شده‌اند مجرمند و نمي‌خواهم آن‌ها را تبرئه کنم، گفت: بنده به عنوان يک منصف وظيفه‌ام با شريعتمداري(سردار قلم) فرق مي‌کند و بايد ارزيابي کنم که چند درصد اين فتنه‌ها مرتبط با انگليس و آمريکا است بنابراين ارزيابي من اين است که اين‌ها مفتون هستند و اين فتنه زده‌ها را سران اصلي فتنه نمي‌دانم.

وي با اشاره به اين که بنده امين رهبري و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هستم، اظهارداشت: تقاضا مي‌کنم شريعتمداري عرايض بنده را نفي موضع گيري خود نداند در حالي که تمامي عرايض شما(شريعتمداري) را قبول دارم.

* انتخابات ميدان جنگ نيست

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که هيچ کدام از اعضاي فتنه از کارهاي خود ابراز ندامت نکرده‌اند و طلب کار هستند، افزود: انتخابات ميدان جنگ نيست و با مرکز رقابت تفاوت دارد.

وي گفت: شرايط نظام ولايي اين است که وقتي من شريعتمداري و آيت‌الله خاتمي نظر متفاوتي داريم رهبري وارد عمل مي‌شود.

* حد مدارا با ريزش‌هاي انقلاب را رهبري تعيين مي‌کند

وي با بيان اين که حد مدارا با ريزش‌هاي انقلاب را رهبري تعيين مي‌کند، خاطر نشان كرد: ما مي‌خواهيم انتخابات سال 92 ميدان رقابت باشد بنابراين انتخابات نمي‌تواند ميدان جنگ باشد.

*محکوميت در اختيار قوه قضاييه است

دبير کل جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: به من گفتند من مي‌خواهم اين‌ها را (فتنه زده‌ها) تبرئه کنم و مي‌خواهم به آن‌ها تخفيف بدهم و حصر آن‌ها را بردارم، اما بايد بگويم ابدا اين کارها را نخواهم کرد بنابراين حصر مربوط به مقامات امنيتي است و محکوميت اين‌ها در اختيار قوه قضاييه است.

وي اين افراد را فتنه گر اصلي ندانسته و تصريح كرد: من به همه مسئولان مي‌گويم که براي انتخابات آينده راهي را باز کنند تا انتخابات به يک جشن بزرگ تبديل شود.

*رويش‌هاي انقلاب بيشتر از ريزش‌هاي آن بوده است

عسگر اولادي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که آيا رويش‌ها جاي ريزش‌ها را پر کرده است يا خير، افزود: رويش نيروهاي انقلاب به مراتب بيشتر از ريزش‌هاي آن بوده است اما رويش‌ها نبايد به منزله آن باشد که ريزش‌ها را ناديده بگيريم.
 
وي ادامه داد: ريزش اطراف برخي افراد همزمان با رويش اطراف ولايت فقيه بوده است اما امام(ره) به دليل اين که تعدادي از جوانان اطراف برخي افراد بودند آن‌ها را نمي‌کوبيدند.

عسگر اولادي گفت: بيداري اسلامي پيشرونده در جهان به انقلاب ايران توجه دارد.

وي با بيان اين که غير از قانون بايد مصلحت را براي نظام در نظر بگيريم، گفت: پيامبر براي همين مصلحت سنجي بود که به ابوسفيان امان داد تا در خانه خود بماند اما برخي راضي نمي‌شدند.


*انقلاب فرزندان ناخلف خود را کنار مي‌گذارد

در ادامه اين برنامه حسين شريعتمداري با بيان اين که در حضور عسگر اولادي نيازي به پامنبري بنده نيست و در پاسخ به اين سوال که آيا انقلاب فرزندان خود را مي‌بلعد، گفت: انقلاب فرزندان خود را نمي‌خورد بلکه فرزندان ناخلف خود را کنار مي‌گذارد.

وي با اشاره به اين که ممکن است در انقلاب فرانسه يا روسيه اين گونه باشد ولي در انقلاب اسلامي ايران اين گونه نيست، افزود: انقلاب 1917 شوروي، مارکسيسم نسخه‌اش در دست مردم نبود به گونه‌اي که مردم روسيه از ظلم تزار به تنگ آمده بودند.

اين تحليلگر مسائل سياسي با بيان اين که نسخه انقلاب در خود انقلاب تقدم دارد، اظهار داشت: مردم خط انقلاب و امام را مي‌شناسند بنابراين کساني که از اين مسير خارج شوند خود به خود از قطار انقلاب بيرون مي‌روند.

شريعتمداري با اشاره به اين که کساني که ناخلف هستند به هر اندازه که از مسير بيرون مي‌روند کنار گذاشته مي‌شوند، گفت: اين ها کساني هستند که مي‌خواهند مسير انقلاب را تغيير دهند در حالي که با وجود رهبري انقلاب اين کار غيرممکن است .

*رويش‌هاي انقلاب بيشتر از ريزش‌هاي آن است


مدير مسئول روزنامه کيهان با بيان اين که مسير انقلاب قابل تغيير نيست افزود: اگر چه انقلاب ريزش‌هايي دارد اما رويش‌هاي آن بيشتر است.

* ريزش بعضي از خواص به معني ريزش مردم نيست

وي تصريح كرد: نقد بر عملکردها به معناي ريزش نيست بنابراين ريزش بعضي از خواص به معني ريزش مردم نيست.

اين تحليلگر سياسي با بيان اين که کساني وارد جريان انقلاب شدند که نمي‌دانستند انتهاي اين راه چيست و با نگاه‌هاي ديگري وارد انقلاب شده بودند، اظهار داشت: همان طور که خداوند به شير قدرت درندگي داده‌ است به آهو هم پاي گريز عطا كرده است، بنابراين دليل ندارد ما در مقابل آمريکاي شير بايستيم.

وي با اشاره به فرمايشات امام راحل مبني بر اين که آمريکا شير بي‌يال و دمي است که دندانهايش ريخته و پير شده است افزود: خبرنگار لموند در فرانسه از امام پرسيد که شما با برخي نظرات ملي گراها موافقت کرده‌ايد اما امام مي‌گويد اين کذب است و اين انقلاب مال من نيست.

شريعتمداري با طرح اين سوال که فاعل ريزش معلوم نيست کيست و يا اين که انقلاب آن‌ها را ترد کرده يا خودشان پياده شده‌اند، گفت: اينرها از انقلاب دور شده‌اند اما انقلاب آن‌ها را نبلعيده است کساني که مي‌گويند انقلاب فرزندان خود را مي‌خورد يعني انقلاب نسخه‌اي نداشته و عده‌اي آن را در مسير خود پيش مي‌برند.

اين تحليلگر مسائل سياسي با بيان اين که اين موضوع در دوره معاصر و در دو سه انقلاب عصر حاضر اتفاق افتاده است اما در مورد انقلاب ايران صدق نمي‌کند ادامه داد: انقلاب به هيچ گروهي بدهکاري ندارد.

مدير مسئول روزنامه کيهان ادامه داد: ما هنوز هم چوب اعتمادهاي فراوان خود را به گروه‌ها، جريانات ليبرال مي خوريم.

*در فتنه 88 بعضي‌ها خريده شده بودند

وي با بيان اين که در فتنه 88 بسياري از افراد خريده شده‌اند و جريان اين فتنه نزديک به 20 تن از نظريه‌پردازان و صاحبنظران برجسته ام آي سيکس و سي آي اي و موساد به ايران در قالب شخصيت‌هاي آکادميک آمده‌ بودندف افزود: براساس اسناد موجود فتنه 88 حداقل از 10 سال قبل شروع شده بود.

شريعتمداري اعلام پيروزي از سوي ميرحسين موسوي را عين فرمول جين شارپ دانست و عنوان کرد: جان کين و رور تي دو بار به ايران سفر کردند و با مدعيان اصلاحات برنامه داشتند و بنده اسناد اين ديدارها را دارم.

وي با اشاره به اين که ما در روزنامه خود فتنه را از قبل پيش بيني کرده بوديم، تصريح کرد: روزنامه نگار سندش با خودش است اگر براي برخي ديوار حاشا بلند باشد براي روزنامه نگار بلند نيست.

مدير مسئول روزنامه کيهان گفت: در مرداد ماه سال 87 هاشمي اعلام کرد مراقب باشيد در انتخابات تقلب نشود ما چند روز بعد نوشتيم اين‌ها احتمال زياد يک کميته‌اي تحت عنوان کميته بررسي آرا را مطرح خواهند کرد.

*فتنه 88 از 10 سال قبل شروع شده بود

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که آيا شما معتقديد که فتنه در سال 88 و روز انتخابات رخ نداده است، افزود: فتنه حداقل از 10 سال قبل شروع شده بود.

شريعتمداري با اشاره به سفر دوباره جان کين رئيس‌ مرکز مطالعات دموکراسي در لندن و کارشناس ارشد ام آي سيکس به ايران و سفرهاي ساير کارشناسان و نظريه پردازان ديگر به کشور، گفت: اين نظريه پردازان و به عبارتي اين افراد همه کارگاه‌هاي آموزشي در ايران داشته‌اند.

مدير مسئول روزنامه کيهان با اشاره به ملاقات خاتمي با جورج سورس که از يکي از سرمايه گذاران معروف صهيونيستي و از پايه‌هاي آي پک و هم چنين از عوامل کودتاي مخملي بود اظهار داشت: اين افراد مامور بودند.

*بازگشت فريب خوردگان به انقلاب خطرناک است

شريعتمداري در پاسخ به اين سوال که آيا رويش‌ها جاي ريزش‌هاي انقلاب را پر کرده است يا نه گفت: بنده نظرات استاد عسگراولادي را درباره فراواني رويش‌ها قبول دارم هيچ انقلابي همه ساله محبوبيت خود نشان نداده است اما اينک جمهوري اسلامي اين کار را هر سال با برگزاري انتخابات و راهپيمايي سراسري به انجام رسانده است.

وي تاكيد كرد: اين افراد  مفتون نبودند و بازگشت فريب خوردگان به انقلاب خطر بزرگي است.

اين فعال رسانه‌اي  ادامه داد: ريزش نيروهاي انقلاب کم بوده است بنابراين بايد گفت کنار روي برخي خواص به معني کنار روي مردم نيست بلکه نگاه مردم به خواص نيست و نگاه به رهبري است.

شريعتمداري با بيان اين که کسي مصلحت را نفي نمي‌کند، افزود: بايد ديد مصلحت چيست و چه کسي آن را در نظر مي‌گيرد.

مدير مسئول روزنامه کيهان با اشاره به اين که مصلحت در منافع نظام است اظهار کرد: ما نمي‌توانيم مصلحت و منافع نظام را فداي اشخاص کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فتنه ، انقلاب ، مسئول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.