سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

افزون بر دو هزار طرح در كارگروه های توسعه كشاورزی استان اردبیل تصویب شد

مدیركل جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: امسال دو هزار و 221 طرح در كارگروه های توسعه كشاورزی این استان تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبدایمانی در همایش فارغ التحصیلان رشته كشاورزی گرمی هدف از تشكیل و فعالیت این كارگروه ها را افزایش تولید و رفع بیكاری دانست و اعتبار مصوب برای طرح های مذكور را 880 میلیارد ریال ذكر كرد.

وی گفت: تحقق طرح های مصوب زمینه اشتغال سه هزار و 500 نفر را فراهم می كند.

مدیركل جهاد كشاورزی استان اردبیل اظهارامیدواری كرد با اجرای طرح های جدید ، راه اندازی طرح های راكد و تامین سرمایه در گردش طرح های مشكل دار بخش كشاورزی استان در تولید و خودكفایی از رونق خاصی برخوردار شود.

عبدایمانی گرمی را از قطب های مستعد كشاورزی و دامپروری استان دانست و افزود: محصول عدس این شهرستان به عنوان یكی از محصولات ارگانیك استان دارای ارزش غذایی كافی است.

وی همچنین از آمادگی جهاد كشاورزی استان برای حمایت مالی از بخش خصوصی در راه اندازی كارگاه های بسته بندی این محصول و ارائه آن به بازارهای داخلی خبرداد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: توجه به كشاورزی و دامپروری از راه های توسعه این شهرستان است.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل هدف از مهار رودخانه های مرزی ، مطالعه و اجرای سدهای سلاله ، سینه سر ، ماه پری و توسانلو را جلوگیری از هدر رفت 153 میلیون متر مكعب آب و ترغیب كشاورزان به تلاش و تولید بیشتر ذكر كرد.

وی خواستار پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای دامی و كشاورزی راكد ، احداث و بازسازی جاده های بین مزارع ، احداث كشتارگاه صنعتی و واگذاری شهرك دامپروری به فارغ التحصیلان جویای كار شد.

محمود علایی زنگیر فرماندار گرمی نیز از توسعه باغات مثمره به وسعت 150 هكتار در چهار روستای این شهرستان در آینده نزدیك خبر داد.

وی گفت: این طرح با هدف اشتغال زایی و تولید و بصورت تعاونی اجرا خواهد شد.

وی افزود: مدیریت علمی منابع آبی و خاكی گرمی در توسعه و آبادانی این شهرستان تاثیرگذار خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، تصویب ، توسعه ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.