سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر صورت گرفت؛

تقدیر از شالویی با اثری از حسین زمردی و جابه جا شدن اثر با اثری دیگر

در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از محمود شالویی به دلیل زحمات صورت گرفته برای برگزاری جشنواره با اهدای اثری از حسین زمردی تقدیر شد،اما بعد از اهدا این اثر با اثری دیگر جابه جا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تسجمی باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، محمود شالویی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی اصفهان، در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط به جشنواره هرهای تجسمی فجر گفت: در پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بخشی با عنوان "پیامبر اعظم" گنجانده شده است و در این بخش شاهد آثار بسیار شایسته ای هستیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) پیامبر نور و رحمت است و هنرمندان بسیاری علاقمند به ارائه اثر با این موضوع هستند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: هنرهای تجسمی ریشه در تاریخ ایران زمین دارد، نقاشی هایی که هزاران سال پیش بر روی دیوار کشیده شده، نشان دهنده استعداد و قریحه ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه هنرمندان تجسمی نگاهی روشن و متفاوت است.

در ادامه این مراسم، عباس میر هاشمی دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: در این دوره از جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی شاهد رشد کیفی بسیار خوبی در آثار بودیم.

وی ادامه داد: از موفقیت های جشنواره بالا رفتن سطح علمی شرکت کنندگان حاضر در جشنواره است.

میرهاشمی در ادامه به عدم همکاری موسسه فرهنگی و هنری صبا اشاره کرد و گفت: عرصه هنرهای تجسمی نیاز به اتاق فکر دارد تا بسیاری از مسائل در آن مرتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری یکباره موسسه فرهنگی هنری صبا علیرغم اعلام همکاری قبلی نسبت به نمایش آثار جشنواره در این مکان، به یکباره مدیر موسسه صبا اعلام کرد آثار جشنواره تجسمی در این موسسه به نمایش گذاشته نمی شود و از خیر این برکت گذشتند.

میرهاشمی تصریح کرد: بنابراین آثار بخش رقابتی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه دینی امام علی(ع) و فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی آید.

وی افزود: امیدوارم ایجاد اتاق فکر بتواند از هم اکنون باعث رونق بیش از پیش هنرهای تجسمی شود.

*تقدیر از محمود شالویی با اثری از حسین زمردی و جابه جا شدن اثر اهدایی با اثر دیگر

در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از محمود شالویی به دلیل زحماتش با اهدای اثری از حسین زمردی تقدیر شد اما بعد از اهدا اثر با اثری از هنرمند دیگری جا به جا شد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا 13 اسفند ماه در تهران و 11 استان دیگر ادامه دارد./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.