سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد از حکم مجازات يک خطيب وهابی

فعالان حقوق بشر عربستان از پايين بودن حکم مجازات يک خطيب وهابی که به تازگی به جرم تجاوز و قتل دختر بچه پنج ساله خود به مجازات سبک زندان و پرداخت غرامت مالی محکوم شده بود،انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به گفته سه تن از فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی ، یک خطیب وهابی به تازگی به جرم تجاوز و قتل دختر بچه پنج ساله خود به مجازات سبک زندان و پرداخت غرامت مالی محکوم شده است.

این فعالان حقوق بشر شنبه اعلام کردند این دختر که فاطمه نام داشت بیست و پنج دسامبر دو هزار و یازده با جمجمه و کتف های شکسته و آثار سوختگی در بدن و یک ناخن کشیده شده در بیمارستان بستری شد و بیست و دو اکتبر بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

به گفته این فعالان حقوق بشر ، مادر این کودک که طلاق گرفته و نتوانسته بود دختر خود را در ماه های قبل از بستری شدن ببیند و یک مددکار اجتماعی نیز به آثار تجاوز بسیار وحشیانه بر روی این دختر بچه خردسال اشاره کرده اند.

پدر این دختر بچه که از خطبای سرشناس وهابی است و به طور مرتب برنامه هایی درباره تعالیم و اخلاق اسلامی در شبکه های تلویویونی سعودی اجرا می کرد، اعتراف کرده است عامل این اقدامات ددمنشانه بر روی فرزند خود بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، به گفته این فعالان سعودی ،بیست و شش ژانویه ، او به پرداخت غرامت مالی به مادر کودک تحت عنوان خونبها و مجازات زندانی برابر با مدت بازداشت پیشگیرانه محکوم شد.

در عربستان سعودی که هرسال دهها تن را اعدام می کند ، برای قتل و تجاوز مجازات اعدام پیش بینی شده است اما یک مرد را نمی توان به جرم قتل فرزند یا همسر خود به اعدام محکوم کرد و مجازات چنین فردی عموما بین پنج تا دوازده سال زندان است.

این سه فعال سعودی در بیانیه خود سبک بودن حکم صادر شده علیه این خطیب سعودی را محکوم و اعلام کردند این حکم از جایگاه پایین زنان در عربستان سعودی حکایت دارد.

زنان عربستان سعودی نمی توانند رانندگی کنند و فقط همراه یکی از محارم خود می توانند سفر کنند.
برچسب ها: انتقاد ، حکم ، وهابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.