سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوراسيا ريويو:

فشارهاي بين‌المللي نتوانسته مانع از پيشرفت‌هاي فضايي و علمي ايران شود

"اوراسيا ريوويو" در گزارشي در مورد پيشرفت فضائي اخير كشورمان به تداوم اين پيشرفت اشاره مي كند و اذعان مي كند كه كشورمان در چشم انداز فضائي خود اعزام فضانورد انسان به فضا را قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسيا ريويو، نويسنده در ابتداي مقاله به شرح موفقيت فضايي اخير كشورمان پرداخته و مي گويد "در تاريخ 28 ژانويه سال جاري ميلادي، آژانس فضايي ايران خبر ارسال يك ميمون به فضا را اعلام كرد و اظهار داشت كه وي با موفقيت در فضا قرار گرفته است. ايران اظهار داشت كه تا ارتفاع 120 كيلومتري به فضا پرتاب شده است. اين يك پيروزي براي ايران است. ايراني داراي ميمون فضانورد. جمهوري اسلامي ايران براي پرتاب اين ميمون به فضا از كپسول هاي حامل بنام "پيشگام" استفاده كرده است. اين ميمون بمدت 12 تا 15 دقيقه در فضا باقي ماند و سپس به زمين بازگشت." 

نويسنده مقاله با اذعان به پيروزي جمهوري اسلامي ايران در عرصه فضايي مي گويد "پرتاب موفقيت آميز كپسول حامل اين ميمون باعث افزايش اعتماد به نفس دانشمندان ايراني شده است. ايرانيان قصد دارند تا سال 2020 انساني فضانورد را به فضا بفرستند. سال گذشته نيز آنان موش، لاك پشت و چندين كرم را به فضا فرستادند."

نويسنده در ادامه به پيشرفت هاي فضايي كشورمان اشاره دارد و مي افزايد "ايران رشد چشمگيري در اين زمينه داشته است. برنامه فضايي ايران از سال 2004 آغاز شد و نخستين ماهواره خود را در سال 2009 به فضا پرتاب نمود." 

وي در ادامه اشاره مي كند كه كشورهاي غربي جهان از پيشرفت ايران در عرصه هاي مختلف از جمله فضايي خشمگين شده اند و در اين باره مي گويد "كشورهاي غربي از پيشرفت ايران در مسئله موشكي نيز در هراس اند و بر اين باورند كه ايران در اين زمينه مي تواند موشك هايي را نيز در فضا قرار دهد." 

نويسنده با اذعان به پيشرفت هاي موشكي جمهوري اسلامي ايران در ادامه مي افزايد "برنامه استراتژيك ايران در زمينه موشكي پيشرفت هاي زيادي داشته است. ايران در زمينه موشكي توانسته موشك هاي فجر-3 را توليد كند كه قابليت شليك تا فاصله 2500 كيلومتري را دارند. اين كشور موفق شده تا از سال 2003 موشك هايي با نام "شهاب -3" را توليد كند كه برد 1200 و 2000 كيلومتر را دارند." 

وي در ادامه مي افزايد "در طول 30 سال گذشته به رشدي 11 برابري در عرصه پيشرفت هاي علمي داشته است. ايران جزو برترين كشورهاي جهان در زمينه رشد توليدات علمي محسوب مي شود. ايران از نظر توليد مقاله هاي علمي در رتبه بيستم در سطح كشورهاي جهان قرار دارد. ايران همچنين ذر زمينه فناوري هاي نانوتكنولوژي، توليد داروهاي درماني و تحقيقات علمي نيز پيشرفت هاي زيادي داشته است. فشارهاي بين المللي بر ايران باعث نشده تا آن كشور از پيشرفت در اين زمينه ها باز بماند. ايران همچنين اهداف بلندمدتي نيز در زمينه فضايي دارد. براي ايران "پرتاب انسان" به فضا يك اولويت محسوب مي شود و پرتاب ميمون به فضا از سوي آن كشور قدمي بزرگ در اين مسير محسوب مي شود." 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.