سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداري از 2هزار پروژه گاز رساني در کشور

همزمان با گراميداشت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بهره برداري و اجرای بیش از 2 هزار پروژه گازرساني و طرح هاي توسعه اي در شركت ملي گاز ايران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد اوجي معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گازايران، در خصوص برنامه هاي اجرايي شرکت گاز در دهه فجر گفت: اين طرحها شامل بهره برداري از 1645 پروژه گازرساني مشتمل بر 24 شهر و 1147 روستا، 22 پروژه ساختماني، 10 پروژه خط انتقال گاز، 305 پروژه صنعتي، 21 مورد ايستگاه CNG و گازرساني به 141 هزار و 221 واحد مسكوني مسكن مهر مي باشد.

وي اضافه كرد: همچنين آغاز عمليات اجرايي 259 پروژه جديد گازرساني به همراه بيش از يكصد پروژه مربوط به طرحهاي توسعه اي انتقال و پالايش گاز از ديگر طرح هاي شركت ملي گاز ايران خواهد بود كه در دهه فجر عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

اوجي گفت: در حال حاضر روزانه 600 ميليون مترمكعب گازدر سراسر كشور توليد و توزيع مي‌‌شود كه تاكنون 95 درصد جمعيت شهري و 56 درصد جمعيت روستايي كشور زيرپوشش گازطبيعي قرار گرفته‌اند.

  اوجي با تاكيد براين كه هيچ مشكلي درتامين گاز كشور وجود ندارد، تاكيد كرد: مجموعه اين دستاوردها با تلاش كاركنان خدوم صنعت گاز  محقق شده است. مـديـرعـامـل شـركـت مـلـي گاز ايران در ادامه اظهاركرد:هر چند  در زمستان امسال شاهد ثبت ركورد مصرف در بخش هاي مختلف هستيم اما  خوشبختانه روند تامين گاز در سراسر كشور مطلوب است.

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گازايران، افزود: افزايش برودت هوا در بيشتر استان هاي كشور و روند افزايشي مصرف گاز در بخش خانگي،تجاري و صنايع غيرعمده،موجب ثبت عدد نزديك به 600 ميليون مترمكعب گاز  در روز هاي زمستان شده است.

وي صرفه جويي تا 30 ميليون مترمكعب از سوي مردم را امكان پذير دانست و تصريح كرد: سهم بخش هاي خانگي، تجاري و صنعتي غيرعمده از اين ميزان مصرف 80 تا 85 درصد است هر چند معتقديم مشتركان بخش خانگي با درايت بيش از پيش در مديريت مصرف گاز مي توانند روزانه 25 تا 30ميليون مترمكعب مصرف اين حامل انرژي را كاهش و خدمت رساني از خادمان خود در شركت ملي گاز را افزايش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره آخرین وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با بیان این که هم اکنون 95 درصد جمعیت شهری و 56 درصد جمعیت روستایی کشور از گازطبیعی استفاده می کنند، تصریح کرد: هم‌ اکنون 938 شهر و بیـش از 13 هزار روستای کشور زیرپوشش گـازطبیعی قرار دارد.

وی، تصريح کرد: شمار شهرها و روستاهای بهره مند از گازطبیعی تا پایان امسال به بیش از هزار شهر و 14 هزار روستا خواهد رسید.

اوجی درباره تامین گاز بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی نیز گفت: هم اکنون روزانه نزدیک به 600 میلیون مترمکعب گاز در سراسر کشور تولید و توزیع می شود و باوجود ثبت رکورد در بخش های مختلف، مشکلی در زمینه تامین آن ایجاد نشده است.

معاون وزير نفت صرفه جویی تا 30میلیون مترمکعب از سوی مردم را امکان پذیر خواند و گفت: سهم بخش های خانگی، تجاری و صنعتی غیرعمده از این میزان مصرف(600 میلیون مترمکعب) 80 تا 85 درصد است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزایش مصرف گاز هر یک از بخش های یاد شده (نیروگاه و صنایع) را در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد مترمکعب اعلام کرد.

وی با بیان این که تامین سوخت (گاز و سوخت مایع) این بخش هابه عهده شــرکــت مـلــی گــاز و شــرکــت مـلــی پـخــش فرآورده‌های نفتی است، افزود: از ابتدای آبان ماه تاکنون به طور میانگین روزانه 70 تا 75 میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی کشور تحویل شده و بقیه سوخت مورد نیاز آنها (حدود 70 میلیون لیتر سوخت مایع) نیز به وسیله شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تامین شده است./عب
برچسب ها: گاز ، نفت ، نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.