سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشونت، راز تمايل به ديدن تصاوير خشن

يک جامعه شناس گفت: چرخش خشونت در تعامل والدين با فرزندان، محيط رشد و تربيت افراد، گروه دوستان و همسالان و حتي شخصيت افراد منجر به گرايش افراد به ديدن تصاوير شرارت آميز است.

قرائي مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ شخصيت افراد با علاقه ي آنها به ديدن تصاوير خشن، گفت: خشونت و خشونت گرايي و علاقه به ديدن فيلم هاي اکشن و صحنه هاي شرارت آميز از دوران طفوليت و ريشه در تربيت افراد دارد.
وي در اين خصوص ادامه داد: چنانچه رفتارهاي والدين با فرزند خود در سن طفوليت از جمله نحوه ي شيردهي، شست و شو، غذا دادن به وي با خشونت يا تحقير همراه باشد از کودک فردي سلطه گر، سلطه پذير و ستيزه جو مي سازد.
قرائي مقدم با تأکيد بر مطالب فوق، به عوامل تأثيرگذار در تمايل افراد به ديدن تصاوير خشن اشاره کرد و گفت: علاوه بر چگونگي رفتار والدين، محيط نشو و نماي فرزندان محيطي سرشار از آرامش و نشاط يا جنگ و نزاع و پرخاشگري برشکل گيري شخصيت او نقش بسزائي دارد.
وي با بيان اينکه نبايد از گروه دوستان و همنشينان کودکان غافل شد، افزود: ارتباط بيش از حد با افراد شرور و نادان، و ديدن سريال ها و فيلم هاي اکشن و شرارت اميز ميزان علايق فرزندانمان را تشديد خواهد کرد.
قرائي مقدم در خاتمه با اشاره به تأثيرات منفي تماشاي اين تصاوير، اظهار داشت: بروز انواع خشونت هاي کلامي، رفتاري، دعوا، نزاع و درگيري، زورگيري و هفت تيرکش، زد و خورد با سلاح سرد و گرم از عوارض ديدن اين قبيل فيلم ها محسوب مي شود./ز

برچسب ها: خشونت ، راز ، تصاویر خشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.