سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه‌های تربیتی زندانیان در گرو ایجاد امنیت و آرامش است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین گفت: یگان حفاظت در زندان به دنبال ایجاد امنیت و آرامش است و ایجاد این بستر امن برای تسهیل در اجرای برنامه‌های تربیتی، اصلاحی و درمانی مددجویان مؤثر است.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فراست‌طلب در دیدار با فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت زندان‌های استان قزوین، بیان کرد: یگان حفاظت در زندان به دنبال ایجاد امنیت و آرامش است و ایجاد این بستر امن برای تسهیل در اجرای برنامه‌های تربیتی، اصلاحی و درمانی مددجویان مؤثر بوده و درمجموعه سازمان زندان‌ها این وظیفه خطیر و با اهمیت به عهده یگان حفاظت است و به طور یقین اجرای صحیح این وظیفه در مرحله اول، نظم و انضباط حاکم در زندان‌ها است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر وجود طرح‌های حفاظتی، موانع فیزیکی، تجهیزات و تسلیحات بازدارنده تهدید لازم است، ولی اثربخشی همه آنها در گرو نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر است.

فراست طلب خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت چشمان تیزبین و قوای قدرتمند زندان‌ها هستند از این رو داشتن هوش و نگاه امنیتی، انتظامی و قوای جسمانی ورزیده و آماده، مهمترین لازمه خدمت در این رسته است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین افزود: بی توجهی به نظم و امنیت در زندان موجب بحران و آسیب‌های امنیتی می‌شود از این رو در این بین حضور فعال نیروهای یگان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در همه فعالیت‌های جاری زندان ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: برقراری نظم، ممانعت از ورود اقلام و اشیاء ممنوعه به داخل زندان‌ها، مقابله با شورش و اغتشاش احتمالی زندانیان و فرار، مقابله با تهدیدات خرابکارانه عوامل بیرونی، احراز هویت و بازرسی افراد به هنگام ورود به زندان، جلوگیری از خروج اقلام و اموال سرمایه‌ای زندان از جمله وظایف مهم نیروهای یگان حفاظت در زندان‌ها است و در واقع عدم حضور آنان به منزله نبود امنیت و بروز بحران و تهدید است.

فراست طلب توضیح داد: تهدید فیزیکی، تهدید برای کارکنان زندان، تهدید برای تاسیسات و زیرساخت‌ها، تهدید عدم اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های زندان سبب شده تا فعالیت‌ها و تدابیر امنیتی و انتظامی در طبقه بندی خیلی حساسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری امنیت در زندان‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها نگهداری متهمان و محکومینی است که بنا بر رأی قانون، قانون گریز بوده و برای تأدیب باید برای مدت معینی در زندان به سر ببرند و شاید حضور تعداد قابل توجهی از آنان در اجتماع تهدیدی برای شهروندان تلقی شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین یادآور شد: درحقیقت زندانی متناسب با نوع جرم ارتکابی به زندان معرفی می‌شود و محلی که مجموعه این گروه ناهنجار و قانون شکن نگهداری می‌شوند نیازمند داشتن برنامه‌های دقیق همراه با حساسیت‌های امنیتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: تربیتی ، زندان ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.