سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادعادل در دیدار با "کوجی هاندوا":

تمدن غنی ایران و ژاپن بستر مناسبی برای تحکیم همکاری‌های دو کشور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با سفیر جدید ژاپن در تهران، گفت: سابقه غنی تمدنی دو ملت ایران و ژاپن و رویکرد دو کشور برای تحکیم آرامش و ثبات در قاره آسیا بستر مناسبی برای تحکیم همکاری‌های فیمابین به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران غلامعلي "حدادعادل" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با "کوجی هاندوا" سفیر جدید ژاپن در تهران و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وي در ابتدای این دیدار با تاکید بر پیشینه خوب و مناسبات دوستانه دو کشور ایران و "ژاپن" گفت: سابقه غنی تمدنی دو ملت ایران و ژاپن و رویکرد دو کشور برای تحکیم آرامش و ثبات در قاره آسیا، بستر مناسبی برای تحکیم همکاری‌های فیمابین به شمار می‌رود.

رئیس "فرهنگستان" زبان و ادب فارسی در ادامه با اشاره به جایگاه مثبت ژاپن نزد افکار عمومی کشورمان، زمینه‌های همکاری میان دو کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی را یادآور شد و بر توسعه روابط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گوناگون در مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در شناخت و درک متقابل از مواضع و دیدگاه‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، بر لزوم گسترش مناسبات دوستانه به ویژه در جهت گسترش مراودات پارلمانی تاکید کرد.

"کوجی هاندوا" سفیر جدید ژاپن نیز در همین دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در تامین صلح و ثبات منطقه دارد و ژاپن علاقمند است روابط دو کشور بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی همچنین بر اهمیت گسترش روابط میان مجلس دو کشور در سطوح گوناگون تاکید کرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: حداد عادل ، ژاپن ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.