سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

میناب در آب غوطه‌ور شد

شدت بارندگی‌ها در ساعات گذشته، سبب شده است که آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر، شهروندان را در میناب با مشکلات عدیده‌ای روبرو کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، این شهر مرکز شهرستانی با همین است که از دیر باز به ویژه در مرکز، هنگام بارندگی‌ها با مشکلات عدیده‌ای همانند آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و ورود گل و لای به سطح معابر روبرو بوده است.

هر چند که در سال‌های اخیر همواره مسئولان این شهرستان پیگیری‌های قابل توجهی را در کنار ارگان‌هایی همانند شهرداری میناب برای رفع این مشکل در هنگام بارندگی‌ داشته‌اند اما آنگونه که از ظاهر قضیه برمی‌آید گویا میناب کماکان با این مشکلات در هنگام بارندگی دست و پنجه نرم می‌کند.

اغلب نقاط و شهرستان‌های هرمزگان، طی 48 ساعات گذشته با ورود سامانه‌ باران‌زا رنگ و بویی بارانی به خود گرفته است و در این بین شهرستان میناب نیز که از دیروز بارندگی‌ها به صورت پراکنده در آن گزارش شده است، از صبح امروز با شدت گرفتن بارندگی‌ها کماکان بارانی است.

در حال حاضر و طبق گزارش خبرنگار باشگاه در این میناب، معابر و خیابان‌های اصلی مرکز شهرستان و نقاطی همانند پایکوه، مرکز شهر، دادگستری قدیم، مسیر ولی‌عصر و اغلب نقاط با مشکل آبگرفتگی و ورود گل و لای مواجه شده است که این امر عبور و مرور را در این شهر مختل کرده است.

هر چند که شهرداری از ساعاتی پیش کار بازگشایی معابر را آغاز کرده است، اما کماکان مشکلات ناشی از ورود گل و لای و آبگرفتگی خیابان‌ها عبور و مرور را کند کرده است.

به دلیل ناهمواری‌ شهر و وجود ارتفاعات مرکزی و بافت و نوع خاک در این منطقه ورود گل و لای از جمله مواردی است که در پی بارندگی‌ها دامن شهر را می‌گیرد.

از طرفی وجود بافت سنتی در ناحیه مرکزی شهر نیز سبب شده است که طرح‌های ساماندهی و توسعه در این ناحیه با کندی روبرو باشد که این امر سبب عدم رفع مشکلات به طور ریشه‌ای شده است.

همچنین گزارش شده است که بارندگی سبب قطع ارتباط برخی از روستاهای حومه مرکز شهرستان، با یکدیگر و با یا با میناب شده است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.