سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کمیته وقف در اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور کمیته وقف با همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در محل این اتحادیه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، باقر معبودی نژاد صبح امروز در نشست مشترک علمی صنفی وقف با اتحادیه طلا، جواهر و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: این کمیته موارد مربوط به وقف در بین فعالان عرصه طلا و جواهر خراسان رضوی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: با راه‌اندازی این کمیته، کار شناسایی واقفان خیراندیش عضو اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی آغاز می شود.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی گفت: واقفان خیراندیشی در مجموعه طلا فروشان این استان وجود داشته و دارند که تاکنون پراکنده بوده و با راه اندازی این کمیته امر وقف به صورت منسجم تر و هدفمند تر پیگیری می شود.

وی به حسینیه زرگر باشی در مشهد اشاره کرد و افزود: این حسینیه بزرگترین وقف از سوی یک واقف خیراندیش عضو اتحادیه طلافروشان بوده است.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی ادامه داد: این حسینیه مجهز به درمانگاه و خیریه بوده که اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

معبودی نژاد گفت: برای این حسینیه در جوار حرم رضوی طرح جامعی طراحی و تدوین شده است.

وی افزود: در طرح جامع حسینیه زائرسرای گروهی و پذیرش و درمان بیماران خاص به صورت رایگان پیش بینی شده است.

به گفته رئیس اتحادیه طلا،جواهر و نقره فروشان خراسان رضوی عواید حاصل از این حسینیه در زمینه ترویج فرهنگ دینی هزینه می‌شود.

مشاور وقف در اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی هم گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی وقف موارد مربوط به وقف در بین اصناف مختلف دنبال می شود.

حجت الاسلام مهدی خزایی افزود: اعضای اتحادیه طلا فروشان خراسان رضوی با فرهنگ وقف آشنا هستند که با راه اندازی کمیته وقف امیدواریم گامهای موثرتری در این زمینه بتوانیم برداریم./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.