سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

شاکله بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اسلام‌گرایی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: شاکله بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اسلام‌گرایی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا جمشیدی در همایش بزرگداشت هفته وحدت ویژه بانوان در گنبدکاووس، با اشاره به جایگاه و منزلت بالای بانوان مسلمان، این جایگاه را مرهون دین مبین اسلام و تلاش‎های پیامبر (ص) دانست اظهار داشت: وضعیت فعلی زنان مسلمان به هیچ وجه قابل قیاس با جامعه جاهلی قبل از اسلام نیست و یقینا رسول مکرم اسلام در ارتقای وضعیت بانوان امت خویش، نقش اساسی داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه نهضت رسول مکرم اسلام بوده تصریح کرد: امام راحل نیز با تاسی از سیره پیامبر اسلام، به حفظ کرامت و جایگاه زن در جامعه تاکید و به آن عمل می‎کردند.

جمشیدی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در سایه رهبری‎های مدبرانه مقام معظم رهبری در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و بانوان آن نیز همپای مردان، در عرصه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی موفقیت‎های زیادی به دست آورده‎اند.

این مسئول با اشاره به نقش بانوان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بانوان و مادران ما در دوران جنگ تحمیلی با رهسپار کردن جوانان خود به جبهه‎ها، درس ایثار و شهادت را به 5/1 میلیارد مسلمان جهان یاد دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نقش بانوان در این بیداری گفت: یقینا زنان این کشورها در بیداری اسلامی، پیشگام بوده و آن را مدیریت می‎کنند.

وی با بیان اینکه شاکله بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اسلام‌گرایی است متذکر شد: دشمنان تلاش می‎کنند با ایجاد تفرقه و نفاق مردم را از اهداف انقلاب شان دور کنند.

جمشیدی با اشاره به وجود وحدت و یکپارچگی بین شیعه و اهل‎ سنت در ایران اسلامی به ویژه گلستان و شهرستان گنبدکاووس، اذعان داشت: شیعه و اهل سنت مبانی مشترک زیادی دارند که توجه و عمل به آن برای حفظ وحدت کافی است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.