سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته جاري؛

ناهيد هم فضايي مي شود

رئیس سازمان فضایی ایران از رونمایی ماهواره ایرانی ناهید در هفته جاری و با حضور رئیس جمهور خبرداد.

حمید فاضلی، رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ماهواره ناهید که یک ماهواره پیشرفته است که وظیفه‌ اصلی آن تصویر برداری از زمین و فضای ماورای جو می باشد و یکی از مهمترین ویژگی های آن صفحات خورشیدی را دارا است.
 
وی افزود: فناوری به کار رفته در ماهواره ناهید یک فناوری ویژه است که هر کشوری توانایی دستیابی به آن را ندارد و ایران نیز از معدود کشورهایی می باشد که در طراحی و ساخت این نوع ماهواره قدم نهاده است.
 
فاضلی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این ماهواره را در مدار بیضوی شکل که حضیض آن در فاصله 250 کیلومتری (دورترین نقطه به زمین) و اوج آن فاصله‌ای 370 کیلومتری (نزدیکترین نقطه به زمین) است قرار دهیم.
 
وی در خصوص ماهواره برها یادآور شد: در حال حاضر ما در تحریم بوده و اجازه استفاده از ماهواره‌های خارجی را نداریم به همین دلیل به طراحی و ساخت ماهواره برهای کاملاً بومی پرداخته ایم که توانایی پرتاب ماهواره‌های سنگین و بومی  را داريم.
 
فاضلی خاطرنشان کرد: سیمرغ ققنوس از جمله ماهواره برهایی هستند که توانایی پرتاب ماهواره‌های سنگین را داشته و در حال حاضر در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارند.
 
وی افزود: ماهواره بری که قرار است ماهواره ناهید را برفضا پرتاب و در مدار قرار دهد" سفیر یک B " نام دارد.
برچسب ها: ناهید ، فضایی ، ماهواره ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.