سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رتبه نخست کشوری آذربایجان شرقی در مبارزه با قاچاق کالا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی در سطح کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا رتبه سوم را دارد و استان های تهران و سمنان رتبه های اول و دوم می باشند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در جلسه کمیته قاچاق سازمان ادامه داد: این در حالی است که آذربایجان شرقی در میان استان های سطح دو مبارزه با قاچاق کالا رتبه اول کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه استان های کشور به لحاظ قاچاق خیز بودن به سه سطح تقسیم بندی شده است، گفت: استان آذربایجان شرقی در سطح دوم مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد که در بین آنها در مبارزه با قاچاق کالا رتبه اول را دارد.

وی مهمترین اقدام در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را اجرای طرح شبنم عنوان کرد و گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح 761 هزار و 388 کد شبنم به کالاهای عرضه شده در واحدهای امور صنفی نصب گردیده است.

عظمایی افزود: قرار است نصب کدهای شبنم در آینده از هنگام تولید در کارخانه ها بر روی اجناس نصب خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) یکی از شیوه‌های مؤثر در شناسایی و مبارزه با ورود کالاهای قاچاق، غیراستاندارد و تقلبی است.

وی همچنین گفت: با اجرای آن کالاها همراه با شناسنامه توزیع، این امکان فراهم مي شود تا خریداران کالا بتوانند کد کالا را با تلفن ثابت یا همراه به سامانه طرح شبنم ارسال و از اصالت و تقلبي يا قاچاق نبودن آن اطمینان حاصل کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.