سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

صرف 100 ميليارد تومان اعتبار براي تعميرات اساسي ناوگان صنعت نفت

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب از افزايش حداقل 20 درصدي تعداد شركت‌كنندگان در چهارمين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي در سال جاري خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حميد بورد در نشست خبري كه در محل برگزاري نمايشگاه تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي برگزار شد، اظهاركرد: مناطق نفت‌خيز جنوب با توليد بيش از 82 درصد نفت و 16 درصد گاز، از اركان‌ اصلي صنعت نفت كشور محسوب مي‌شود.

وي افزود: در سال جاري خوشبختانه استقبال خوبي از نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمي صورت گرفته است. در حاشيه اين نمايشگاه همچنين كارگروه‌هاي تخصصي با حضور سازندگان قطعات در زمينه‌هاي مختلف برگزار مي‌شود.

بورد تصريح‌كرد: فضاي نمايشگاهي، محدود بوده است و تعداد و پذیرش شرکت کنندگان با توجه به ظرفیت  و فضای این نمایشگاه بود. شركت و توليدكنندگان خوزستاني سهم خوبي در اين نمايشگاه داشتند و حدود 40 درصد از نمايشگاه امسال به اين سازندگان اختصاص پيدا كرد.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب ادامه‌داد: با توجه به تحريم‌هاٰ اين شركت برنامه‌هاي مفصلي در زمينه ساخت داخل قطعات و بومي‌سازي و توجه به مساله پژوهش دارد.

وي افزود: هشت هزار قطعه مورد نياز صنعت نفت در حال ساخت مي‌باشد كه تاكنون 3800 قطعه از اين تعداد ساخته شده است.

بورد در ادامه به تجميع نمايشگاه‌هاي نفت و حفاري اشاره و خاطرنشان‌كرد: قرار است سال آينده اين 2 نمايشگاه در هم تجميع شوند كه هم‌اكنون با اين مساله موافقت شده است.

وي با بيان اين‌كه نيازمندي‌هاي شركت مناطق نفت‌خيز جنوب تعريف و مشخص شده است، گفت: ساخت توربين‌ها، پمپ‌هاي فرآيندي و كمپرسورهاي گازي در برنامه شركت قرار دارد كه با ساخت اين تجهيزات بيش از 95 درصد مشكلات ملزومات نفت در بخش صنايع بالادستي حل مي‌شود.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب اظهاركرد: در حاشيه اين نمايشگاه تفاهم‌نامه‌اي با گروه‌ملي فولاد ايران براي ساخت و تامين لوله‌هاي بدون درز به ارزش 900 ميليارد ريال منعقد شد كه اين پروژه قرار است در مدت 3 سال اجرا شود. قرارداد مشابه اين قرارداد نيز ميان مناطق نفت‌خيز جنوب و لوله‌سازي اهواز منعقد شد كه ارزش اين قرارداد 40 ميليارد تومان مي‌باشد.

بورد ادامه‌داد: جذب سرمايه و تامين منابع مالي جديد براي اجراي پروژه‌ها،‌ افزايش 300 هزار شبكه‌اي توليد با ايجاد و چاه‌هاي جديد و يا ترميم چاه‌ها و برنامه‌ريزي براي ساخت قطعات از برنامه‌هاي مناطق نفت‌خيز در سال آينده است.

وي بيان‌كرد: در سال جاري 100 ميليارد تومان اعتبار در بخش تعميرات اساسي تجهيزات و ناوگان صنعت نفت صرف شده كه حجم اين تعميرات نبست به سال‌هاي گذشته افزايش داشته است و موجب بهره‌برداري ايمن و صحيح از مخازن مي‌شود.

بورد با اشاره به اين‌كه مناطق نفت‌خيز جنوب از قوي‌ترين مجموعه‌هاي استاندار برخوردار است، خاطرنشان‌كرد: 32 كميته استاندارد در اين شركت وجود دارد كه هر سازنده‌اي بخواهد با ما همكاري داشته باشد ملزم به رعايت اين استانداردها است./س


برچسب ها: اعتبار ، تعمیر ، ناوگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.