سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دهه فجر؛

ارائه دستاوردهای دانشگاهی با عنوان دستاوردهای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

دستاوردهای دانشگاهی در ایام الله دهه فجر با عنوان دستاوردهای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود.

جلیل دارا، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر نمایشگاهی با حضور تمامی وزارت خانه‌ها مبنی بر ارائه کلیه دستاوردهای مختلف با عنوان دستاوردهای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار می شود.
 
وی افزود: همچنین علاوه بر تحقیقات و دستاوردها مقالات مرتبط با موضوع دستاوردها در زمینه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و عمرانی دانشگاهها نیز ارائه می شود.
 
دارا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر معرفی مهمترین شاخص‌ها اظهار داشت: مهمترین شاخص هایی که به عنوان دستاورد ارائه می شود افزایش تعداد دانشجویان از 175 هزار نفر در سال 1357 به 4 میلیون هزار نفر در سال 1391، افزایش تعداد موسسات آموزش عالی در سراسر کشور، ارتقاء جایگاه علم و فناوری ایران و روند تولید علم از یک درصد در سال 57 و رسیدن به 2 درصد در سال 91 است.
 
وی اظهار داشت: همچنین افتتاح کتابخانه تخصصی امام خمینی و انقلاب و پروژه‌های تحقیقاتی و عمرانی نیز از دیگر دستاوردها به شمار می آید.
 
دارا تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر حضور پررنگ دانشگاه ها و نمایشگاه ها آن‌ها در مسیر راهپیمایی مردم است که دستاوردهای دانشگاههایی چون صنعتی شریف و تهران ارائه می شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.