سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا هر کودک پرجنب و جوشي بيش فعال است؟

بيش فعالي در کودکان در سنين 6 تا 12 سالگي ديده شده و آغازش حدود 3 سالگي است.

مرضيه جليلي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان ADHD (بيش فعال و کم توجه) در مقايسه با همسالانشان بي نظمي، آشفتگي و فراموشي بيشتري دارند و به سه گروه کم توجهي، بيش فعالي و تکانشگري تقسيم مي شود.
وي درخصوص کم توجهي در کودکان اظهار داشت: انحراف و توجه معيار تشخيص اين اختلال است معلم هاي اين کودکان هميشه شکايت داشته اين کودکان از گوش کردن به صحبت ها ناتوان و تمرکز نداشته به راحتي دچار حواس پرتي و اصرار در انجام کارهاي کسل کننده دارند و يک کار را به طور پيوسته تکرار مي کنند.
جليلي افزود: کودکان بيش فعال بيش از حد پرجنب و جوش به گونه اغراق آميز کنجکاو، آرام و قرار ندارند طوري عمل مي کنند که گويي يک موتور آنها را به حرکت درآورده اين بيش فعالي ممکن است گاهي به صورت دويدن، بالا و پائين پريدن در موقعيت هاي نامرتبط ناتواني درساکت ماندن و بيش از حد حرف زدن، خود را نشان دهد.
وي خاطرنشان کرد: گروه سوم تکانشگري است تکانشگري انجام يک عمل بدون فکر و تأمل در مورد آن عمل و نتيجه آن برانگيختگي است در اين کودکان ناتواني در فکر آن قبل از انجام يک عمل نيست بلکه انجام يک عمل پيش از آنکه مدت زماني را به فکر کردن اختصاص دهند باشند، اين کودکان اختلال خود را به صورت بي تابي ارائه پاسخ قبل از کامل شدن سوال آشکار مي کند و در رعايت نوبت مشکل دارند و در زمان نامناسب وارد صحبت مي شوند./ز
گزارش از ريحانه جمشيدي
برچسب ها: کودک ، بیش فعال ، همسالان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.