سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسان در جستجوي آينده ي خيالي

هميشه انسان ها به دنبال آينده ي خود هستند، وقتي انسان به دنبال وقايع خيالي که قرار است در آينده براي وي رخ دهد، ناخواسته و دچار خيالبافي و خرافات مي شود و افکارش را تحت تأثير قرار مي دهد.

ابراهيمي مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور کلي انسان ها تمايل داشتند که چيزهايي که علت آن را نمي دانند بررسي و علت آن را کشف کنند و از طرف ديگر اگر نسبت به موضوعي هم ناآگاهي داشتند و نمي توانستند علتش را به علل ماورايي ربط دهند به همين دليل عده اي افراد سودجو و موقعيت طلب سعي کردند با ارائه افکاري که پايه اي در واقعيت نداشت اين افراد را فريفته و مورد سوء استفاده قرار دهند و از اينجا بود که ريشه خرافات آغاز شد.
انساني که علاقمند به آينده وقايع آن است خود را در اختيار افراد سودجو قرار مي دهد تا آنها با اتفاقات دروغ آينده اش را پيش بيني کنند و خرافات در همچين زماني براي فرد شکل مي گيرد.
ابراهيمي مقدم افزود: خرافات زماني شکل مي گيرد که افراد نسبت به پاسخ يک سوال دليل قانع کننده اي نداشته باشند و کساني هم ذهن انان را تشويق و از طرف ديگر فرد بدون در نظر گرفتن بسياري از مسائل خود را درگير خرافات مي کند.
وي تصريح کرد: فرد به دليل احساس نادرستي که از بعضي خرافات به دست مي آورد تقديرش را به دست آينده ي پوچ و توخالي مي سپارد و به دليل باور نداشتن به اينکه فال و انواع آن همه خرافاتي بيش نيستند همه سرنوشت خود را در آن جستجو مي کنند.
افراد خرافاتي بايد خود را درمان کنند تا خيالبافيشان کاهش پيدا کند و با تفکر درست اين انديشه خيالي را از بين ببرند تا ديگر افراد سودجو نتوانند با نقاب هاي دروغين افراد را به مسخره کنند و خرافات را در ذهن آنان رواج دهد.
اين روانشناس افزود: بيشتر افراد به دليل باور نداشتن بيماري اقدام به درمان نمي کنند تا احتمال درمان درآنها کاهش يابد.
وي يادآور شد: با روانشناسي و راهکارهاي شناختي و رفتارهاي سالم و ترويج اطلاعات درست براي برطرف کردن اقدامات خرافي مي توان اقدام کرد.
وقتي انسان خود سازنده ي تقدير خويش است چرا با خرافات و خيالهاي پوچ ذهن خود را مسموم کند و آينده اش را به دست انسان هاي سودجو قرار دهد./ز
برچسب ها: جستجو ، آینده ، خیالی ، خرافات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.