سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اتحاد سوري ها براي اتمام ناآرامي ها

يک تحليل‌گر سياسي مي‌گويد، مردم سوريه براي پايان دادن به آشوبي که گروه‌هاي مختلف شبه نظامي تحت حمايت خارج در اين کشور ايجاد کرده‌اند، بايد با يکديگر متحد شوند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ علاء ابراهيم، خبرنگار و تحليل‌گر سياسي ساکن دمشق بيان کرد: اکنون گروه‌ها و شاخه‌هاي مختلفي در حال کشتن مردم سوريه هستند. شبه نظاميان تحت حمايت خارج که از کشورهاي خارجي به سوريه آمده‌اند، اکنون در حال کشتار مردم سوريه هستند. اکنون مردم سوريه بايد متحد شده و خود به خشونت‌ها پايان دهند.وي افزود: آنها بايد يک فرايند سياسي را آغاز و انتخابات پارلماني برگزار کنند. بايد ناظران بين المللي به کشور دعوت سوند تا بر انتخابات آنها نظارت کنند. اما در ابتدا بايد خشونت‌ها متوقف شود و اين ادامه خشونت‌ها چيزي است که من به شدت نگران آن هستم.

ابراهيم همچنين گفت: اين کشور ماست. نبايد آن را نابود کنيم. آنها در حال ويران کردن سوريه هستند. دو طرفِ در حال جنگ در سوريه برابر و يکسان نيستند. دولت سوريه و شبه نظاميان تحت حمايت خارج يکسان نيستند. شبه نظاميان از خارج آمده و در حال جنگنيدن با دولت هستند. دولت وظيفه دارد که از مرزهاي سوريه محافظت کند. اين تحليل‌گر سياسي خاطر نشان کرد:مشابه دانستن اين دو کار صحيحي نيست. افرادي هستند که از مرزها سرازير شده و وارد جنگ با دولت شده‌اند. آنها را نمي‌توان با نيروهاي دولتي مقايسه کرد.

فرانسه اعلام کرده است که تحولات در سوريه بر خلاف آن چيزي که پاريس به دنبال آن بوده يعني سقوط بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، پيش رفته است.لوران فابيو، وزير امور خارجه فرانسه اخيرا گفت: مسائل در حال پيشرفت نيستند. راه حلي که ما آرزوي آن را داشتيم، يعني سقوط بشار اسد و به قدرت رسيدن ائتلاف (مخالفان) به قدرت، رخ نداده است.

ديميتري مدودف، نخست وزير روسيه ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲ (۶ آذر) از دولت فرانسه به دليل حمايت از شبه نظاميان در سوريه انتقاد کرد و گفت: تمايل براي تغيير يک رژيم سياسي در کشوري ديگر آن هم از طريق به رسميت شناختن يک نيروي سياسي به عنوان تنها نماينده مستقل آن کشور به نظر من اقدامي غير انساني و غيرمتمدنانه است.کشور سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ ميلادي صحنه خشونت و ناآرامي است.بسياري از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي مسلح در جريان ناآرامي‌هاي سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوريه اعلام کرده است که ناآرامي‌ها از خارج از اين کشور سازمان‌دهي و هدايت مي‌شوند و گزارش‌هايي موجود است که نشان مي‌دهد، شمار زيادي از شبه‌نظامياني که با دمشق وارد جنگ شده‌اند، از اتباع خارجي هستند.تاکنون چندين سازمان حقوق بشري شبه‌نظاميان تحت حمايت خارج را به ارتکاب جنايات جنگي در سوريه متهم کرده‌اند.



                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سوریه ، آرامش ، اتحاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.