سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین پایتخت در معرض خشکی

سازمان های بین الملل کمک رسانی های انسانی و سازمان ملل متحد طی گزارشی اوضاع انسانی در یمن را بسیار نا به سامان توصیف کرده و پیش بینی کرده اند صنعاء اولین پایتخت عطش زده دنیا باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه مصری الشعب، سازمان های مربوط به کمک های انسانی اعلام کردند در حال حاضر برای برطرف کردن نیازهای اولیه مردم یمن این کشور به 716 میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد. طبق اطلاعات به دست آمده از سازمان های مذکور کشور یمن در وضع انسانی بدی به سر می برد به طوری که برخی از کارشناسان سازمان ملل متحد اوضاع این کشور را فاجعه بارتر از سومالی توصیف می کنند.

طبق آمار سازمان ملل متحد در یمن مردمی هستند که هر سه روز یک وعده غذا می خورند، همچنین طبق این آمار یک پنجم کودکان یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند که این آمار بالاتر از آمار وضعیت فوق العاده است.

در همین راستا بسیاری از کارشناسان معتقدند "صنعاء" اولین پایتختی عطش زده ای خواهد بود که مردمش از خشکی رنج خواهند کشید چرا که در حال حاضر سهم هر فرد یمنی از آب سالانه 150 متر مکعب است که این میزان کمترین یا ازکمترین میزان های مصرفی آب در دنیاست.

برای کمک به وضع نابسامان مردم یمن گروهی با عنوان "طرح کمک رسانی انسانی به یمن 2013" تشکیل شده است که آن را سازمان های جهانی کمک رسانی واقع در "دبی" راه اندازی کرده و دولت امارات و یمن نیز خود در آن مشارکت دارند.

گفتنی است در حال حاضر یمن از کمبود سوخت و مواد غذایی، آشفتگی سیاسی، ظلم و فشار در مضیقه است و همین امر آمار نیازمندان این کشور را بالا برده و آنان را به لب مرز نابودی کشانیده است به نحوی که نمایندگان سازمان های کمک رسانی جهانی از جامعه بین الملل خواسته اند تا دراسرع وقت و قبل از این که بحران به فاجعه تبدیل شود کمک های خود را به مردم یمن برسانند.

برچسب ها: صنعا ، یمن ، خشکی ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.