سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمی به نام فست فود

خوردن فست فودها علائم آلرژی را تا 39 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاری ANSA ایتالیا خوردن بیش از حد فست فودها بسیار خطرناک است.  
 
براساس این گزارش ، خوردن بیش از 3 بار یا بیشتر فست فودها در طول هفته بسیار خطرناک است.  
 
براساس گفته محققان خوردن بیش از حد این گونه از مواد غذایی تا 39 درصد نشانه‌های آلرژی می‌دهد، حتی این مواد می توانند به بدتر شدن آسم و اگزما منجر شود.  
 
برای اثبات مطالعه انجام شده در دانشگاه اولکند، نیوزلند در همکاری با دانشگاه ناتینگهام انگلستان محققان 319000 کودک آلرژیک بین سنین 14-13 سال و 181000 کودک آلرژیک 7-6 سال در بیش از 50 کشور جهان مورد بررسی قرار گرفت در پژوهش‌های انجام شده توسط محققان آن‌ها توضیح می‌دهند که غلظت بالایی از چربی‌های اشباع در غذاهایی مثل همبرگر ایمنی سیستم ایمنی بدن کودکان را کاهش می‌دهد.  
 
این مطالعه نشان می‌دهد که نوجوانانی که بیش از 3 بار در هفته فست فود مصرف کرده‌اند. علائم آسم را 39 درصد بیشتر از کودکان 6 ساله نشانه‌های رنیت و اگزاما را 27 درصد بیشتر از دیگران نشان می‌دهند.  
 
این مطالعه تمام عادات غذایی کودکان را تحت نظر قرار داده و متوجه شده‌اند که همین عادات به بدتر شدن تمام علائم منجر می‌شود.  
 
محققان اشاره می‌کنند که خوردن 3 وعده یا بیشتر میوه در هفته علائم آلرژیک کودکان را 11 درصد و نوجوانان را تا 14 درصد کاهش می‌دهد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.